Stroef Orion verliest van beter WAVV

Door Jos Roelvink 18 februari 2018

Vanmiddag nam nummer drie op de ranglijst Orion het op tegen nummer vier WAVV.
Na een kwartier voetballen kwam WAVV onverwacht op voorsprong door een fraai doelpunt van de linkerspits. Hij kwam naar binnen en haalde met zijn rechterbeen vanaf een meter of 18 meter fraai uit. Onze keeper Stan Bruijsten kon er net niet bij.

Een minuut of 5 later kreeg Idi Duraku, na aangeven van Pim Boonstra, een kans op de gelijkmaker. Helaas verdween zijn kansrijke doelpoging net naast het doel.
In het verloop van de eerste helft kreeg je als toeschouwer het idee dat het wel eens weer moeizaam kon worden, net als de verloren wedstrijd tegen Germania. Balbezit veelal voor Orion, maar geen kansen.
In de 35e minuut eindelijk een sprankelend aanval via mooi combinatievoetbal tussen Sander Tax en Vince Alberts. Tot de gelijkmaker leidde deze aanval niet.

In de tweede helft begon Orion duidelijk sterker en WAVV werd teruggedrongen  Een indirecte vrije trap van Alex Kwieman scheerde net over de lat. Even later had Pim Boonstra een mooie actie op rechts na een diepe bal van Luuk Akkers. De lage voorzet bereikte Idi Duraku, maar zijn intikker ging naast het doel.
Na ruim een kwartier in de tweede helft werd Idi Duraku vervangen door Taher Taher Agha. Hij begon met een mooie actie gevolgd door een voorzet op Sander Tax, maar zijn doelpoging mislukte.

Zo leek het ook in de tweede wedstrijd na de winterstop niet te lukken. WAVV kwam er steeds gevaarlijker uit. De 0-2 leek dichterbij te komen dan de gelijkmaker. Toen ook nog Vince van Gelder in de 67e minuut zijn tweede gele kaart voor hands ontving en dus rood, was de wedstrijd in feite gespeeld. Orion moest verder met 10 spelers en was niet bij machte kansen te creëren. Wel was er verbazing over de gele kaart omdat het geen opzettelijk hands was.

In de laatste 20 minuten moest eerst Rene Willemse het veld ruimen voor Fabian Kleemans en daarna in de 78e minuut kwam Niels Weeink voor de geblesseerd geraakte Jevrin Nunez.

Zelfs met 10 man hield Orion balbezit, maar bij een van de gevaarlijke uitvallen bracht WAVV de stand  op 0-2.  Bij het scheiden van de markt kopte Jeroen van de Wetering nog binnen uit een corner van Vince Alberts. Kort daarop floot de scheidsrechter voor het einde en stond Orion opnieuw met lege handen.

Volgende week staat de inhaalwedstrijd uit tegen Varsseveld op het programma. Maar het gaat weer harder vriezen en in Varsseveld werd vandaag de wedstrijd al afgelast. Dus misschien heeft Orion wat langer de tijd om de rug weer te rechten.