Stem op het Doelpunt van de Maand Maart

Door Tijs Tummers, voorzitter 10 april 2019
In de maand maart werd er weer volop gescoord, het kostte veel moeite om tot de uiteindelijke selectie van zes te komen.

Finn Goldenbelt van JO19-1 opent meteen schitterend. Snel druk zetten, vooruit verdedigen, gegenpressing, de 5-secondenregel, hoe je het ook wilt noemen, Finn pakt de bal af van zijn tegenstander en denkt meteen aan aanvallen en ziet zijn schot, gedragen door een lentebriesje, onhoudbaar in de kruising vliegen. Wereldgoal!

Afstandsschoten, solo’s, mooie combinaties: we zien ze allemaal regelmatig voorbijkomen, maar de duikkopbal is toch een zeldzame verschijning in deze rubriek. Maar kijk eens naar Mark Jacobs van JO17-1! Als de hoge voorzet komt weet Mark al dat-ie gaat koppen, maar de bal daalt snel, sneller dan verwacht, en uiteindelijk ziet Mark dat een Bep Bakhuijs-achtige snoekduik nodig is om deze voorzet tot doelpunt te promoveren. Hulde!

Doelpunt drie is behalve een mooie bekeken dropkick van Jet Schols ook een ode aan de JO11-8M. Een heel ingewikkelde afkorting die ons leert dat dit meidenteam in een volledige jongenscompetitie speelt. Om meer weerstand op te doen. En om die jongens af en toe eens een lesje te leren natuurlijk. Dat de meiden daar lol in hebben, blijkt wel uit de uitbundige wijze waarop de goal van Jet gevierd wordt!

Julie Harts van VR1 deed die extra weerstand op in de jongens-selectie-elftallen van Orion. Door het niveau dat VR1 de laatste jaren behaald heeft kan ze haar talenten nu laten zien in de 1ste klasse, waarin het team momenteel op een nacompetitieplaats afstevent. Mede dankzij deze geweldige droge knal van Julie, zo hard dat de keeper niet eens de kans tijd krijgt om te duiken!

Nieuw talent komt er alweer aan, want kijk eens hoe Indy Thijssen van de MO17-1 deze vrije trap met een fraaie techniek geplaatst maar toch hard in de kruising schiet. De speelster in de muur probeert er nog met de hand naar te slaan, maar de VAR hoeft niet in actie te komen: doelpunt!

Tenslotte ons vlaggenschip bij de mannen, dat kanshebber is op de titel in de 2de klasse I en komende weken uw steun goed kan gebruiken! De lastige uitwedstrijd bij DVV in Didam werd door één doelpunt beslist, van Vince Stans, waarvan de kenners nog steeds niet weten of hij nu centrale verdediger is of spits (hij doet het beide voortreffelijk). Omringd door rood-zwarten neemt Vince de pass van Marco Loen goed aan, draait kort om zijn as en schiet fraai via de binnenkant van de paal binnen.

Nou, ga er maar aan staan... Alle doelpuntenmakers gefeliciteerd met jullie nominatie. Op 22 april, rond de wedstrijd Orion 1 – Eendracht 1, gaan we zien wie de meeste stemmen heeft verzameld.

Iedereen kan hier zijn stem uitbrengen. Succes!