Sportpark Orion een kleine maand dicht

Door Nanne Nicolasen 24 juni 2020

Ons sportpark moet - helaas - een kleine maand dicht. Vanaf 6 juli is er geen terreinbeheer meer beschikbaar, want ja, ook zij willen wel eens vakantie houden. Het sportpark gaat op 4 augustus weer open, zo’n twee weken eerder dan gebruikelijk is. De trainingen van de jeugdteams beginnen na de zomervakantie op 24 augustus weer.

Update seniorenteams >

Uitzonderingen zijn er voor de Meidenzomer in de maand juli en het Voetbalkamp voor kinderen t/m 12 jaar van 17 t/m 21 augustus.

De kantine zal vanaf 16 augustus zo geleidelijk mogelijk weer open gaat naar de gebruikelijke openingstijden. Achter de schermen wordt hard gewerkt om deze weer klaar te maken voor gebruik. Een kleine slag om de arm moet wel gehouden worden: het kan natuurlijk zomaar zijn dat de overheid besluit de coronamaatregelen aan te passen en dat we de kantine onverhoopt toch niet kunnen openen.

Het is nog niet bekend wanneer de competities precies beginnen. Normaal gesproken begonnen de verschillende bekerwedstrijden aan het eind van de maand augustus. De KNVB geeft daar zeer vermoedelijk eind juli uitsluitsel over.

De zomerstop is verder een mooie gelegenheid om ons sportpark aan te pakken voor aanvang van het komende seizoen. Zo worden er een nieuwe geluidsinstallatie geïnstalleerd op de tribune en rondom het hoofdveld, een nieuwe koffiemachine in gebruik genomen én het grasveld aan de d'Almarasweg opnieuw ingezaaid, zodat we in augustus weer een mooie grasmat tot onze beschikking hebben.

Op en om het veld moet nog steeds anderhalve meter afstand gehouden worden. Oók in het nieuwe seizoen. Het dringende verzoek aan leden zich daar ook aan te houden. Bij een eventuele controle kan het vervelende gevolgen hebben als wij als club in overtreding zijn.

Binnenkort dus een korte zomerstop. Hopelijk zien we iedereen ook in het nieuwe seizoen weer gezond en wel terug!