Sport Vereniging Orion

Door Tijs Tummers, voorzitter 12 juni 2013

Dat onze vereniging SV Orion heette en niet VV Orion vond ik eerlijk gezegd altijd een beetje vreemd. Bij mijn weten werd er onder de oranje-wit vlag toch sinds jaar en dag alleen maar gevoetbald.

Maar toen ik vorig jaar mijn geloofsbrieven moest overhandigen hoorde ik mezelf overtuigend verkondigen dat Orion een echte sportvereniging moest worden, waar onze voetballertjes opgeleid werden tot sportmensen.

Om het enigszins gechargeerd te stellen moesten we onze leden toch iets meer kunnen bieden dan alleen ‘een partijtje op grote doelen en een broodje bal met friet na’.

De uitdaging van een gevarieerder aanbod in de keuken ligt nog voor ons, maar op trainingsgebied zijn er de afgelopen periode stappen gezet.

Zo hebben we het initiatief van de E2 gezien om onze spelertjes aanvullend judotraining te geven (valbreken, soepelheid, maar ook op sportieve wijze kunnen incasseren) en gaat er vanaf volgend seizoen veel meer aandacht aan looptraining besteed worden.

En nu staat er volgende week een belangrijke workshop op het programma waarmee alle trainers hun trainingen completer kunnen maken. Het programma heeft als eerste doel ‘blessurepreventie’.

Maar de uitgebreide warming-up en stabiliteitsoefeningen zullen van onze voetballers ook completere sportmensen maken, waar het voetbal natuurlijk uiteindelijk alleen maar baat bij heeft.

De workshop van woensdag 19 juni is bedoeld voor alle jeugdtrainers van Orion. Grijp deze kans aan om de trainingen van jouw elftal volgend seizoen een nieuwe impuls te geven en meld je aan bij Quincy Elvira (voetbalzaken@sv-orion.nl).

Maak van voetbal een sport!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion