Sponsor worden bij SV Orion

Door Peter-Paul Geurts 18 mei 2021

Vanuit de sponsorcommissie bij SV Orion hebben we Marc Valkenburg gevraagd hoe de huidige stand van zaken is omtrent de sponsoring van onze club.

Marc, kun je wat meer vertellen over de huidige stand van zaken bij de sponsorcommissie en de eventuele impact die Corona hierop heeft?
Mede door de situatie omtrent Corona zijn het op het moment zware tijden voor de sponsorcommissie, dus we willen hierbij graag een beroep doen op geïnteresseerde bedrijven ten behoeve van sponsoring van onze club. Uiteraard zijn we meer dan blij met onze huidige en trouwe sponsoren, maar meer sponsoren zijn uiteraard altijd welkom!

Zo zijn we bijvoorbeeld op zoek naar een hoofdsponsor op de shirts van onze eerste elftal en onder 23. We willen graag aanstippen dat er iedere week, mits er weer wedstrijden gespeeld kunnen worden natuurlijk, duidelijke en mooie foto’s bij de wedstrijden van het eerste elftal gemaakt worden, welke op maandag groots in de regionale media onder de aandacht worden gebracht. Aangezien ons eerste elftal in de hoofdklasse actief is, is het bereik erg groot daar zij door het hele land hun wedstrijden spelen.

Naast een hoofdsponsor voor de shirts is er ook genoeg plaats voor andere sponsoren die bijvoorbeeld reclame voor hun bedrijf willen maken middels borden op ons complex.

Kun je aangeven wat de mogelijkheden en kosten zijn voor sponsoren?
Enige tijd geleden is er een mooie brochure opgesteld waarin de mogelijkheden beschreven zijn. Hieronder een stukje uit de brochure die antwoord geeft op je vraag:

Sponsorbijdragen zijn hard nodig om leuke activiteiten te organiseren voor jong en oud. Zonder sponsorinkomsten en de inzet van onze vele vrijwilligers kan Orion niet bestaan. Met uw sponsoring draagt u bij aan het beheer en onderhoud van onze accommodatie en materialen. Maar maakt u ook vele sportieve en gezellige evenementen mogelijk.

SV Orion heeft sponsormogelijkheden voor iedereen en voor elk budget. Van reclamebord langs het veld en lidmaatschap van de Sterrenclub tot shirtsponsor of maatschappelijk partner. De sponsorpiramide is als volgt opgebouwd op basis van een jaarlijkse bijdrage:

• 1 Ster: € 100 tot € 250 (‘Vrienden van Orion’)
  • 2 Sterren: van € 250 tot € 500
  • 3 Sterren: van € 500 tot € 1.000
  • 4 Sterren: vanaf € 1.000

De sponsors zijn zichtbaar op het sponsorbord in het clubhuis, op de website en in onze gedrukte uitingen. De 4-Sterrensponsors komen bovendien prominent met logo in alle eigen communicatie- middelen van de club en hebben diverse privileges die we in onderling overleg overeenkomen. Zo bereikt uw merk een groot publiek.

Zoals je ziet zijn er diverse mogelijkheden tot sponsoring van onze club, wat bijdraagt aan de accommodatie, de jeugdopleiding en onze club in de breedste zin van het woord!