Schoolreisje

Door Tijs Tummers, voorzitter 2 april 2014

De volle bus met spelers van Zat. 3, hun kroost, enkele gastspelers en een paar supporters stond om half een op de parkeerplaats van Orion klaar om te vertrekken naar Lienden.

“Hallo jongens en meisjes, ik ben Joyce, ik ben vandaag jullie chauffeuse. De kinderen moeten allemaal hun gordels om. De volwassenen eigenlijk ook, maar die kunnen voor zichzelf nadenken.”

Nou, dat was niet iedereen met Joyce eens.

Cees van Ginkel, de 67-jarige keeperslegende en één van de vier gastspelers, liet meteen weten: ”Als ik voor me zelf kon nadenken, had ik hier nu niet gezeten!”

Het was de jaarlijkse ‘aangeklede’ uitwedstrijd van Zat. 3, compleet met busreis, een cadeau voor de tegenstander en een wel zeer uitgebreide nazit.

Toen de buschauffeur het gezelschap om twee uur in Lienden afzette en vroeg hoe laat ze ons weer op moest halen hoorde ik organisator Guus Biessels zeggen: ‘Doe maar om een uur of tien…”

De basisopstelling werd bepaald door middel van dichtgeplakte enveloppen die in de kleedkamer op een ieder lagen te wachten.

Tot zijn ongenoegen koos Peter Akkers voor een envelop met ‘Reserve’.

Wim Joosten hoorde weliswaar tot de gelukkigen die het briefje ‘Basis’ trokken, maar was minder te spreken over de toevoeging ‘plus Wasbeurt’.

Cees van Ginkel hoefde geen envelop te trekken, die stond gewoon om drie uur bij de aftrap onder de lat. Vijfenveertig minuten later kreeg hij bij een 2-0 voorsprong een publiekswissel: de nul gehouden!

In de stralende zon scoorden beide teams in de tweede helft nog ieder een keer en zo eindigde deze uiterst sportieve wedstrijd in de tweede seizoensoverwinning voor Zat.3.

En ook in de derde helft verslapten onze jongens geen moment: dit was recreantenvoetbal in optima forma, met een hoog “All Stars”-gehalte.

Toen we om elf uur weer de parkeerplaats van sportpark Marienbosch opdraaiden ontbrak het er nog net aan dat we door onze ouders opgehaald werden. Maar voor de rest was het een perfect schoolreisje geweest.

Bekijk hier de foto's van Harrie van Ooijen

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion