Puike partij voetbal op Mariënbosch

Door Harrie van Ooijen 6 oktober 2019

Orion leverde een glanzende partij voetbal tegen Stevo op de natte zondagmiddag van 6 october 2019. Het was genieten op sportpark Mariënbosch , vooral in de eerste helft, van het verzorgde combinatiespel van de oranje-witten. Het zette, volgens plan, van meet af aan Stevo onder druk en bracht daarmee de club uit Geesteren (Ov.) in verwarring. Nog niet de eerste tien minuten want toen ging de strijd nog redelijk gelijk op. Beide ploegen kregen een enorme kans op een doelpunt maar hielpen de kans om zeep.

In de 18 e minuut brakt Noek Beers de ban. Hij schoot de bal van een meter of 18 keihard in de kruising. Dit doelpunt werkte bevrijdend en maakte het spel van Orion “onbezorgd”. Men speelde vrijuit. Er was veel beweging van lopende mensen en dat was een genot om naar te kijken. Stevo werd er tureluurs van en beetje bij beetje stuk gespeeld. Acht minuten na de openingsgoal viel de tweede, ook van de voet van Noek. Na een mooie pass van Mick Alberts schoot Noek de bal onder de keeper door.

Stevo twitterde inmiddels dat de Orion-tribune in extase begon te raken. Dat is een juiste omschrijving. Het is duidelijk dat de Orion-aanhang met volle teugen genoot van wat hen geboden werd door de thuisclub. In het zetten van druk waren de middenvelders vandaag op hun best. Naud, Jevrin, Vincent controleerden het middenveld en waren heer en meester. Stevo kwam er niet meer door. Er volgden in de eerste helft nog een paar grote kansen maar die werden door de Orion-jongens gemist. Dat is gelijk de enige kritiek die je zou kunnen hebben: er werden teveel kansen gemist door Orion.

Na de rust tapte Stevo aanvankelijk uit een ander vaatje. Er werd meer vooruit gespeeld en druk gezet. Die situatie hield maar 10 minuten aan. Orion maakte namelijk goed gebruik van de vrijheid die Stevo bood door offensiever te gaan spelen. Eerst scoorde Mick de 3-0 en de ingevallen linkerspits Noud Jilesen (hij was Luuk Langeveld komen vervangen) maakte de 4-0. Een kwartier voor tijd werd Noek weer goed in stelling gebracht en hij maakte het slotaccoord, de 5e voor Orion en de 3e voor Noek. In het laatste kwartier kwam nog Lewis Menga voor Jeroen op de rechtsback-positie en Giacomo Mazzoleni voor Jevrin Nunez

De laatste tweet van Stevo luidde: “STEVO heeft geen antwoord op het frivole spel van de Nijmegenaren”. Dat is een mooi compliment van een tegenstander.

Wat een fijne voetbalmiddag hebben wij vanmiddag beleefd. Bedankt spelers en staf!

De spelers van Orion:
Pim van Limbeek (k), Jeroen van de Wetering, Rene Willemse, Marco Loen, Jevrin Nunez, , Tim van den Hurk, Mick Alberts, , Naud Bernards, Noek Beers, Vincent Alberts, Luuk Langeveld

Op de bank (naast de 3 genoemde invallers):

Michiel Kok (k). Sam Huismans,

De begeleidende foto  (van Rob Koppers) is uit een andere wedstrijd.