Poulewinst Vrouwen 1 na 7-1 zege

Door Steven Bartels 18 september 2022

Vrouwen 1 won vandaag afgetekend van Witkampers, mede door drie goals van Nena Hopmans. Daardoor is de poulewinst in de eerste bekerronde voor Orion. Het leek er in de eerste 10 minuten nog niet op dat Orion een gemakkelijke ochtend tegemoet ging. Witkampers ging vol energie van start en onze vrouwen leken juist wat te weinig cafeïne te hebben ingenomen. Ik zag wel wat bekertjes cappuccino de kleedkamer inkomen, maar die gingen kennelijk pas werken ná die eerste 10 minuten. Het startsein voor de oranje-dominantie werd gegeven door een schot van Anne Tankink, dat door de keepster van Witkampers fraai uit de rechterbovenhoek werd geduwd. In de 12e minuut kwamen we door een cadeautje op voorsprong. Een verkeerde terugspeelbal belandde bij Nena Hopmans, die het presentje uitpakte. Drie minuten later kon de keepster een schot van Imke Janssen niet vasthouden en weer was Nena ter plaatse om de bal in het doel te tikken. Een enkele keer kon Witkampers nog uitbreken. In de 20e minuut mocht Suze Meijer een schot in de korte hoek onschadelijk maken; verder was het voor haar vandaag vooral een kijkspel. Binnen het half uur kwam Orion op 3-0. Een overtreding op Anne in het strafschopgebied, zelf nemen, én scoren. Een serie aan hele en halve kansen kwam daarna nog voorbij, maar de wedstrijd werd pas beslist twee minuten voor rust, toen Robin Schrooten vrij werd gespeeld, de 16 in mocht lopen en de bal kalm door de benen van de keepster speelde. Even later bepaalde Nena met haar derde doelpunt - deze keer een mooie boogbal over de keepster - de ruststand op 5-0. Na rust bleek het moeilijk om met dezelfde focus te blijven spelen. In de 57e minuut werd een piepklein foutje achterin direct afgestraft: Witkampers kwam op 5-1. In de laatste twintig minuten nam Orion het heft weer stevig in handen. Julie Harts creëerde een kans en benutte hem zelf in de 28e minuut. Een minuut later verzond Esmee Hendriks een gave steekpass op Daniëlle Derks, die breed legde op Anne, die de bal in een leeg doel kon schuiven. 7-1 is een mooie (voorlopige) afsluiting van de bekerwedstrijden. Volgende week de start van de competitie. Dan gaan we echt beginnen.

Vrouwen 2 en vrouwen 3 wonnen vandaag ook. In totaal maakten de Orionvrouwen vandaag 18 doelpunten in 3 wedstrijden!