Pascal Groen nieuwe trainer VR1

Door Tijs Tummers, voorzitter 6 mei 2019
Pascal Groen (42) wordt de nieuwe trainer voor Orion VR1, als opvolger van Patrick van Tilburg die na vier succesvolle seizoenen zijn afscheid aankondigde.

Pascal was eerder trainer van de vrouwen van FC Kunde, Trekvogels en Beuningse Boys; bij de laatste club trainde hij ook de jongens A1 en B1.

Als speler was de uit Drenthe afkomstige Groen enkele jaren actief in de selectie van Quick 1888, alvorens blessures hem dwongen voortijdig te stoppen.

De afgelopen twee jaar was Pascal, woonachtig in Groesbeek, aanvankelijk niet inzetbaar vanwege rugproblemen. Na een succesvolle behandeling van zijn hernia, assisteert hij momenteel trainer Boyan Phoelich bij Orion JO19-1.

Pascal Groen: ‘Ik heb er enorm veel zin in. Ik heb de VR1 dit seizoen regelmatig zien spelen en ook gister weer de potentie van het team gezien’. (Nummer twee Eindhoven werd gister met 3-0 verslagen, red.).

‘Naast mijn aandacht voor VR1 vind ik het ook belangrijk dat Orion VR2 zich in het kielzog van VR1 goed ontwikkelt. En zal ik ook meedenken over de verdere ontwikkeling van het meidenvoetbal bij de jeugd.’

Ook Joan Luites, lid van Orion’s Technische Commissie voor het meiden- en vrouwenvoetbal, is content met de komst van Groen:

‘Zijn ervaring en enthousiasme maken hem uitermate geschikt voor de job. Daarnaast sluit zijn actieve houding naar de gehele vrouwen- en meidenafdeling van SV Orion goed aan bij de lijn die de club komend jaar wil inzetten, om de organisatie rondom het meiden- en vrouwenvoetbal gedegen neer te zetten.’

Verheugend nieuws is ook dat de huidige assistent-trainer Suze Meijer ook volgend seizoen deze rol bij VR1 zal vervullen.

Orion VR1 maakt met nog drie wedstrijden te spelen een goede kans op de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Het team staat momenteel derde op de ranglijst en bovenaan in de derde periode.