Pas op! Ze zijn er weer.....

Door Peter Akkers 21 juni 2020

Op ons complex staan prachtige, oude bomen, ook eikenbomen. Jammer genoeg heeft de eikenprocessierups een aantal jaren geleden deze (eiken)bomen als basis uitgekozen. En dat levert in deze tijd van het jaar de nodige overlast op. Een aantal weken geleden dienden ze zich al aan. De betreffende bomen zijn toen met rood-witte linten afgezet. Inmiddels zijn ook de eerste klachten, zoals jeuk en irritatie, binnen. Heel vervelend. Op donderdag en vrijdag a.s. (25/26 juni) gaat de gemeente aan de slag met de bestrijding van de rupsen. De ervaring leert dat dit nooit voor 100% lukt.

Dus, blijf (ruim) uit de buurt van de bomen die voorzien zijn van rood-witte linten!

Over ongeveer een maand zal de overlast wel voorbij zijn....om waarschijnlijk volgend jaar weer terug te komen. Tja.