Orion zondag (3 februari) in NOS Journaal

Door Desiree van Steenveldt 1 februari 2019

Take two, action! Woensdag 30 januari maakte het NOS Journaal opnames van de training van de JO8- en JO9-teams voor een item over het KNVB-project ‘Gelijke kansen’. Zondag 3 februari tijdens het Journaal van 20.00 uur zijn de beelden te zien. Allemaal voor de buis zitten dus!

SV Orion is één van de vier voetbalclubs in Nederland die meedraaien aan het KNVB-project ‘Gelijke kansen’. Met dit project gaat de KNVB samen met deze clubs op zoek naar een nieuw opleidingsmodel voor de jeugd. Doel is om gelijke kansen te creëren voor alle jeugdspelers om zich optimaal te ontwikkelen als voetballer en veel plezier aan de sport te beleven.

Wat houdt het project in?
Eén van de eerste stappen is dat Orion àlle JO8- en JO9-teams voortaan twee keer per week een training aanbiedt onder leiding van opgeleide trainers. Op maandag trainen de selectie- en breedteteams gezamenlijk. Vanaf februari komt daar op de vrijdag een thematische instuiftraining bij voor de echte fanatiekelingen. Op termijn is het de bedoeling dat alle JO8- t/m JO12-teams twee keer in de week training krijgen. Lees in dit artikel welke stappen er nog meer volgen.

Interview met Maya, Jahrenzo en Maarten
Super leuk natuurlijk dat het NOS Journaal dan uitgerekend bij Orion komt filmen om aandacht te besteden aan dit project. Maarten van Helvoirt, onze hoofd jeugdopleiding, is geïnterviewd en vertelt over de aanleiding van het KNVB-project en waarom Orion hier aan meedoet. En jeugdspelers Maya (JO8-2) en Jahrenzo (JO8-1) laten de kijkers van het Journaal weten wat ze van de nieuwe, gezamenlijke trainingen vinden.

Zondag 3 februari zijn de beelden te zien tijdens het 20.00 uur Journaal op NPO1. Allemaal kijken!