Orion wint ruim van VIOD

Door Jos Roelvink 21 oktober 2018

Het was een zondagmiddag met een mooie herfstzon en een verdiende 4-1 winst op VIOD. Een overtuigende zege die in het laatste half uur hoger had kunnen en misschien ook wel had moeten uitvallen.

Door afwezigheid van Alex Kwieman en Naud Bernards speelde Marvin Thomasia zijn eerste competitiewedstrijd als basisspeler bij Orion 1. Hij speelde linksback, waardoor Rene opschoof naar het middenveld. Na een onwennig begin speelde Marvin een gedegen en goede wedstrijd.

Vanaf de eerste minuut nam Orion het heft in handen en dat leidde na 6 minuten tot een 1-0 voorsprong: bij een mooi aangesneden hoekschop van Marco kwam Jeroen voor zijn man en hij kopte bij de eerste paal binnen. De aanzet voor een mooie middag!
In de twintigste minuut dacht iedereen dat de 2-0 op het bord zou verschijnen: Noek schoot loeihard van 20 meter, maar de keeper van VIOD die op de lijn stond, “keek” de bal naast.
Enkele minuten later rondde Noek wel fraai indraaiend af. Dit na een aanval opgezet door Jevrin, gevolgd door een lage voorzet van rechts van Niels. Ook Vince zorgde voor gevaar door een een-tweetje  met Niels. Helaas lukt het Vince niet de bal goed af te ronden.

In de 35e minuut volgde de 3-0. Marvin speelde de bal diep op Noek, die vanaf de achterlijn Luuk wist te bereiken en Luuk schoot buiten bereik van de keeper raak.
Een minuut later maakte de uitstekend spelende Marco hands binnen de 16 meter en de voortreffelijk fluitende scheidsrechter Pascal Arnts wees naar de stip. Jorn Eijkelkamp schoot de bal onberispelijk in de hoek: 3-1.
Vlak voor rust kreeg Orion nog een vrije trap op 17 meter van de goal. Het schot van Noek kon de keeper ternauwernood naar de zijkant verwerken, waar Niels net te laat was om de voorsprong te vergroten

Ook in de tweede helft had Orion het beste van het spel. Verschillende mogelijkheden dienden zich aan om de voorsprong te vergroten. In de 51e minuut schoot Jevrin de bal, in een door hem zelf opgezette aanval, over het doel. Even later passeerde Luuk zijn directe tegenstander en schoot vanuit een te moeilijke hoek zelf op goal. Even later was hij zijn tegenstander opnieuw de baas, zette wel voor, maar helaas kwam Noek net niet bij de bal. Daarna in de 66e minuut. onderschepte Noek een terugspeelbal, maar het lukte hem niet de bal langs de doelman te schieten. Een minuut later ging dat Luuk beter af: op aangeven van Noek  kwam de 4-1 op het bord te staan.

De kans op 5-1 werd in de 69e minuut niet benut. Noek schoot de toegekende strafschop hard tegen de onderkant van de lat, maar de bal ging niet over de achterlijn.
In het laatste kwartier werd eerst Luuk gewisseld voor Robin en daarna kwam Benjamin in het veld voor Niels. Er waren nog mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen, maar Orion benutte ze niet meer. Eindstand 4-1. Kortom een prima voetballend Orion, geen speler uitgezonderd, won derhalve in een sportieve wedstrijd dik verdiend van VIOD.

De opstelling: Michiel Kok, Marvin Thomasia, Marco Loen, Vince Stans, Jeroen van de Wetering, Rene Willemse Jevrin Nuñez, Vince Alberts, Luuk Langeveld (73e min Robin Rafael),  Noek Beers, Niels Weeink (78e min Benjamin Govaert) .

Foto's: Rob Koppers