Orion wint gemakkelijk van AWC (+video)

Door Harrie van Ooijen 30 mei 2022

Direct na het beginsignaal van de uitstekend fluitende scheidsrechter Rick Sturm nam Orion het initiatief en hield AWC zeker gedurende de eerste helft in een stevige houdgreep. Gelijk al in de tweede minuut krijgt Vince een vrije schietkans maar jammer genoeg produceerde Vince een rolletje.

Orion bleef aanhoudend gevaarlijk en speelde een dynamisch potje voetbal, echt leuk om naar te kijken. In de 18e minuut leverde het ook resultaat op. Noud Jilesen brak op links uit en gaf een harde strakke voorzet die door AWC-verdediger Sam Jansen ongelukkigerwijs in eigen doel werd gewerkt.

In de 22e minuut levert goed doorzetten van Marvin Thomasia een mooie kans voor Sam Huismans voor de 2-0. Marvin benut de kans. Hij ontpopt zich tot man van de wedstrijd.

In de 40e minuut belandt de bal bij een goed lopende Orion-aanval bij middenvelder Frenk Wouterse. Frenk zet prachtig voor op Noud Jilesen die de bal hard in het doel kopt.

Bij de start van de tweede helft komt bij Orion Isha Perquin in het veld voor Sam Huismans. John Reuvers tekende in de 52e minuut voor het eerste doelpunt van AWC. Voor Orion stond de tweede helft in het teken van het grote kansen missen. Zeker 8 eersteklas kansen werden grandioos om zeep geholpen. Was de helft daarvan benut dan had dat Orion kunnen helpen aan een veel beter doelsaldo dat mogelijk nog een rol gaat spelen bij de nacompetitie.

Die nacompetitie kan maandag 6 juni, tweede Pinksterdag, worden verdiend in Nuth, waar Orion haar laatste competitiewedstrijd afwerkt tegen Minor. Wordt die wedstrijd gewonnen of wordt er gelijkgespeeld dan plaatst Orion zich voor de nacompetitie voor de derde divisie. Nuth Is natuurlijk een eindje weg maar een mogelijke promotie naar de derde divisie lijkt mij een mooie aanleiding om de reis daar naar toe te ondernemen. Beter dan een bezoek aan de meubelboulevard zou ik zeggen.

Opstelling Orion:
Marco Loen, Stan Bruijsten, Marvin Thomasia, Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Vincent Alberts, Noud Jilesen, Tijn Jellema, Gijs Walthaus, Sam Huisman, Frenk Wouterse.

Op de reservebank:
Tom Gerrits, Ischa Perquin, Vince Stans, Michiel Kok, Naud Bernards, Rene Willemse, Mick Alberts

Foto's: Rob Koppers

Videoverslag: Roeland van Gent