Orion Vrouwen 2: Sterrenteam in de kijker

Door Tom van Ooijen 24 augustus 2021

In deze rubriek leren we een sterrenteam van Orion beter kennen via een stel vragen aan de aanvoerder. Ditmaal is het de beurt aan een relatief nieuw vrouwenelftal: Orion Vrouwen 2.

Even voorstellen.. wie ben je en wat is jouw rol in Orion VR2?
Ik ben Sacha (rechtsboven op de foto), ik speel al 8 jaar bij Orion en nu twee jaar bij VR2. Ik sta vaak centraal achterin en probeer altijd een positieve sfeer te houden zowel bij de wedstrijden als bij de trainingen. Ik ga jullie in deze nieuwsbrief wat vertellen over ons team!

Waar draait het bij jullie team om?
Lekker samen voetballen en lol hebben natuurlijk! Een wedstrijdje winnen is altijd leuk en we zijn zeker fanatiek, maar het belangrijkste is dat we er allemaal plezier uit halen. We hebben een splinternieuw team; we begonnen met 6 (ja echt!) speelsters en hebben nu al een team van 14 meiden, oplopend. Het wordt dus even goed inspelen op elkaar, maar we zijn enthousiast om samen het nieuwe seizoen in te gaan. We zijn dan ook een vriendenteam dat van plan is de derde helft ook goed uit te spelen.

We trainen dit jaar samen met de VR3 en hopen nog een trainer te kunnen vinden die ons hierbij wilt helpen. We kunnen het goed vinden met het team van VR3 en spelen graag partijtjes tegen elkaar. Vorig jaar werden we samengevoegd omdat wij dus maar 6 speelsters hadden. Dit was eerst even wennen, maar kwam daarna helemaal goed. Wanneer het weer mag willen we een keer met z’n allen gaan stappen in de stad!

Wie is de meest opvallende speler uit jullie team?
Iedereen is opvallend op zijn eigen manier, maar als je Suus ziet rennen en haar benen te snel gaan voor de bal is dat geniaal. Of Marit, die terug is gekomen naar ons team vanuit VR1. Met haar lange benen haalt ze zo iedereen in. We hebben een gemengd team van verschillende leeftijden en met verschillende interesses maar toch kunnen we allemaal met elkaar overweg.

Links: Anna en Sacha (rechts) hebben lekker getraind! Rechts: Onze twee nieuwe aanwinsten, Vera en Nicole, die een liedje speelden op de teambbq

Hoe ziet een training er bij jullie uit?
Tijdens onze trainingen zijn we vaak gefocust maar is er ook tijd om even met elkaar bij te kletsen. We trainen nu met een grote groep dus dat is een boel gezelligheid. Tijdens corona waren de trainingen erg gek, doorschuif oefeningen met groepjes en alles op afstand. Gelukkig hoeft dat nu niet meer en is er wonder boven wonder nog geen corona-uitbraak geweest in het team (even afkloppen natuurlijk).

Wat was het hoogtepunt van het elftal?
De hoogtepunten van ons nieuwe team moeten nog komen, voor mij zijn dit altijd de grappige momenten. Zoals toen Merel uitgleed tijdens een wedstrijd net na haar aanloop om een corner te nemen. Dat zijn de momenten die je niet vergeet.

Tegen welk Orion-team zouden jullie wel een oefenwedstrijdje willen spelen?
Oefenwedstrijden tegen de VR3 spelen we het liefst, die zitten ongeveer op hetzelfde niveau. Oefenwedstrijden tegen andere teams vinden we leuk maar meestal verliezen we die. Zoals tegen de JO14. Die zijn zo snel en klein, voordat je ze een schouderduwtje kan geven zijn ze al weggeglipt met de bal. Maar wie weet spelen we de sterren van de hemel met ons nieuwe team! We hebben zeker een paar nieuwe meiden met talent (dat moet je maar niet zeggen tegen de VR1 anders zijn we die zo ook weer kwijt 😉).

Wat is het mooiste aan spelen bij Orion?
Dat we veel velden en Jopie hebben natuurlijk. Wat beter kan is dat de vrouwen/meisjes teams die niet selectie zijn vaak onderaan de 'ranglijsten' lijken te staan. Denk aan voorrang bij kleedkamers, kleding etc. Uit ervaring blijkt dat deze teams vaak een ondergeschoven kindje worden en dat is zonde.

Als afsluiter van het vorige seizoen hebben we samen met VR3 een afsluit BBQ gehouden. Van tevoren hebben we allemaal een zelftest gedaan, zo hebben we (ondanks corona) nog een goede teambonding/afsluiting kunnen hebben. Er werd gezongen, gedanst, gespeecht en gelachen.

Al in al is dit ons sterrenteam!

Volg Orion Vrouwen 2 hier op hun eigen Instagram pagina >