Orion verliest van zichzelf, jammer!

Door Cees Schapendonk 7 november 2021

Zondag 7 november 2021: Halsteren

R.K.S.V. Halsteren 1 – S.V. Orion 1. : 3 – 0 (2 - 0).

Vanuit Nijmegen naar Halsteren is natuurlijk even ver als van Halsteren naar Nijmegen, dus wat klagen we, maar toch het spelen op een hoger niveau heeft ook zo zo’n nadelen. Ik was daarom ook benieuwd hoeveel supporters vanuit Nijmegen achter het 1-ste waren aangereden. Het waren er precies 19 en één grote hond. Bij de eerstvolgende thuiswedstrijd krijgen deze supporters allemaal een gratis consumptie. Niet dat ik dit met iemand heb afgesproken of dat dit is toegezegd door het clubbestuur, maar meld je gewoon bij Sylvia en het komt goed. Voor de hond leggen we wat brokken op het terras. Daar kan Toon Vullings voor zorgen.

Verleden jaar beleefde Orion een valse start bij het debuut in de Hoofdklasse bij ditzelfde Halsteren. Na deze nederlaag werd toen niet meer verloren, maar de competitie werd al snel hierna stilgelegd. Deze jaargang staan beide clubs vóór de wedstrijd op 16 punten, waarbij Halsteren nog een wedstrijd tegoed heeft. We hoopten dus op een lekkere pot.

Bij Orion ontbreekt de komende weken ook Noud Jilesen, onze diepe spits. Hij liep in de enerverende oefenwedstrijd met Achilles ’29 een vervelende enkelblessure op. Dat gaat helaas wel even duren. Sterkte Noud! Je mag plaatsnemen naast Alex. Hopelijk blijft het aantal langer geblesseerden hierbij.

Orion speelde met de volgende elf spelers: Stan Bruijsten, Jeroen van de Wetering, Tijn Jellema, Marco Loen (Sjoerd Freriks, 80 min), Frenk Wouterse, Jevrin Nunez, Vince Alberts (Mick Alberts, 55 min), Marvin Thomasia, Ischa Perquin, René Willemse (Mitchell Nguyen, 80 min) en Sam Huismans. Op de bank bij de start: Gijs Walthaus, Nathan van Valkenhoef, Mitchell Nguyen, Mick Alberts, Sjoerd Freriks en Tom Gerrits.

Op sportpark De Beek begon de wedstrijd om 14.30 uur.

Om 14.31 stond de 1-0 op het bord en rond de 35-ste minuut de 2-0. Halsteren speelde de bal gemakkelijk rond, maar kreeg nauwelijks kansen. Ze scoorden desondanks twee keer, na grote persoonlijke fouten. En dat gebeurt wel eens in het voetbal. Na de rust tapte Orion uit een ander vaatje (kick and rush) en, het vooraf door onze kenners als titelkandidaat geroemde Halsteren, kwam ernstig in de problemen. Mega-kansen werden om zeep geholpen door onze voorwaartsen en door de zeer matige leidsman. Dat de ruimtes groter werden voor Halsteren is dan ingecalculeerd. Stan was een paar keer een sta-in-de-weg, maar hij was vlak voor tijd nog een keer kansloos.

Orion verloor dus vandaag van zichzelf en zag toch de ziekenboeg weer groter worden. Vince Alberts ging met enkelproblemen naar de kant, hopelijk valt het mee voor hem en Orion.

Om half vijf reden we in het donker terug naar de bewoonde wereld en waren net op tijd thuis voor Studio Sport met, daar was ook nog net tijd voor, Chinees afhaaleten.

Volgende week thuis tegen OJC Rosmalen. Dan weer om 14.00 uur! Komt dat zien!