Orion verliest met 3-2 bij Concordia Wehl

Door Gerard Hoenen 21 mei 2018

Op een mooie zondagmiddag werd de voorlaatste wedstrijd van dit seizoen gespeeld. Een gezellig complex in Wehl met heel weinig toeschouwers. Concordia vecht tegen degradatie en had de punten hard nodig. Het spel dat we spelen heet voetbal en om een lang verhaal kort te maken: dat hebben we vanmiddag niet gezien. Concordia kan het niet en Orion lukte het niet. Wat er zich afspeelde op het veld leek meer op de Schotse Highland games. Het onderdeel wie kan het hoogste en het verst schieten met een bal werd op overtuigende manier gewonnen door Concordia. Af en toe waren alle ballen in het niets verdwenen, zelfs drie reserveballen waren niet genoeg.

Concordia kwam vrij snel op 2-0. Orion kwam terug tot 2-2 en vlak voor rust werd het uit een, passende in het beeld van deze worstelpartij, nog 3-2 ook. Alex Kwieman scoorde uit een assist van Vince Alberts en uit een assist van Niels Weeink.

In de tweede helft werd het Schotse feestje met de minuut erger voor voetballiefhebbers. Het bleef bij deze stand en de scheidsrechter floot vrij vroeg voor het einde, weinigen hadden hier bezwaar tegen.

Na afloop gingen de weinige supporters van Concordia snel naar Doetinchem voor de wedstrijd van de Graafschap tegen Almere. Ik hoop dat ze daar wel konden genieten van voetbal.

Volgende week de laatste wedstrijd en dan gaan we volgend jaar weer opnieuw van start in de tweede klasse.