Orion toont twee gezichten in Wehl

Door John Brits 28 oktober 2018

Het begin was veelbelovend: al na drie minuten verscheen Noek alleen voor de keeper, maar die wierp zich moedig in de baan van het schoot. Vier minuten later was het wederom Noek die de aandacht opeiste met een prima schot, dat net naast ging. Het duurde tot de 23e minuut tot Noek zijn derde kans kreeg. Hij mikte zorgvuldig op de rechter bovenhoek, maar wederom was het doelman Stijn Spikker, die met een katachtige beweging nader onheil voorkwam.
Wij vreesden alweer het Varsseveld-scenario van twee weken geleden, toen onze tegenstander zijn   eerste kans onmiddellijk in een doelpunt wist om te zetten. Gelukkig stond Michiel goed opgesteld en kon vrij simpel redding brengen op het schot van aanvoerder Niels Meijer.
In de eerste helft speelde Orion verzorgd voetbal: tot twee keer toe zorgde een snelle aanval voor veel gevaar voor het doel van Concordia. De eerste keer kwam Robin een teenlengte tekort om een splijtende pass te verzilveren en ook de tweede mooie counter stierf in schoonheid. Concordia trok langzaam maar zeker het initiatief meer naar zich toe, hetgeen resulteerde in een aantal corners die niet van gevaar ontbloot waren. Vooral genoemde aanvoerder stond vaak op de goede plaats en kon met moeite van scoren worden afgehouden.

In de tweede helft zakte ons spel naar een bedenkelijk niveau. Passes kwamen veelal niet op de geplande bestemming en de concentratie was ver te zoeken. Was de eerste helft nog duidelijk voor de onzen geweest, na de rust leek Concordia te gaan profiteren van deze onrust. Trainer Jeroen van Haaren trachtte nog met enkele wisselingen (Niels voor Robin en Marvin voor Vince S.) het tij te keren, de thuisploeg kreeg niettemin kansen. In de 77e minuut kon Michiel ternauwernood nog redding brengen op een fraaie lob van alweer Niels Meijer, drie minuten later werd een gevaarlijke scrimmage nog net onschadelijk gemaakt. Pas drie minuten voor tijd ontvlamde bij Orion het heilige vuur: ineens ging het tempo omhoog en was er de wil om er toch nog een geslaagde middag van te maken. Dit resulteerde in een vlammend schot van Noek, dat via een Wehls been net over ging en in een fraai schot van Luuk dat net voorlangs ging. De assistent-scheidsrechter van Concordia onderkende het gevaar en stak bij bijna elke aanval van Orion de vlag omhoog. Hij werd in zijn minder nobele bedoelingen gecorrigeerd door de voortreffelijk leidende scheidsrechter Vincent Barrett, die tot drie keer toe zijn signaal negeerde. Het einde kwam met 0-0.

Vooral het spel in de eerste helft, waarin we veel kansen creëerden, geeft reden voor optimistische gevoelens. Toen we na de wedstrijd hoorden dat Spero tegen zijn eerste nederlaag was opgelopen en wij nog maar twee punten achterstaan op Spero en SDOUC, werd de stemming al weer een stuk beter.

De opstelling:
Michiel Kok, Jeroen vd Wetering, Marco Loen, Vince Stans (75 Marvin Thomasia), René Willemse, Jevrin Nunez, Alex Kwieman, Vince Alberts, Robin Rafael (59 Niels Weeink), Noek Beers, Luuk Langeveld.