Orion-Stevo (competitie)

Door Hans Loen 26 januari 2017

Zondag gaat de competitie weer van start met de wedstrijd tegen Stevo uit Geesteren. De afgelopen twee weken was trainen bijna onmogelijk,dat is natuurlijk niet bevorderlijk wil je aan je eerherstel werken als team  Sommige teams konden trainen op ontruimde velden, anderen weer niet. Maar op veel plaatsen piekerden de verantwoordelijken er niet over het kunstgras schoon te maken. Bij de ene club lag dat misschien aan een ambitieloze leiding, bij de andere sprak de gemeente z'n veto uit. Zoals de velden er nu bij liggen zal het flink moeten dooien willen we deze competitie wedstrijd kunnen spelen. We wachten geduldig af. . Wat dat betreft had de KNVB om competitievervalsing tegen te gaan een algehele afgelasting moeten doorvoeren.

De snelste manier om uit de hoek waar de klappen vallen te komen, is trouw blijven aan de filosofie van Orion(Beleidsplan). We hebben niet de punten en de resultaten die we willen. Maar we weten wat we moeten doen, hoe we dat willen en hoe we willen spelen. Kwaliteit is er genoeg bij Orion, maar wij zijn vanaf 3 januari niet voor niets aan de slag gegaan met de gebrekkige fitheid. Hopelijk halen we genoeg punten in de tweede helft van de competitie om ons te handhaven in de 1e klasse. Succes en falen, soms zit het ook gewoon heel dicht bij elkaar.

We hebben nog steeds te maken met een aantal langdurige blessures. Onze fysiotherapeut Yoran heeft een dusdanig programma opgesteld dat de eerste van de vijf geblesseerden zondag in ieder geval de warming-up kan meedoen en van daaruit volledig met de groep kan meetrainen. Hopelijk is iedereen binnen een week of drie weer aan boord.

Zondag spelen we tegen Stevo dat vijf punten boven Orion staat. Willen we van de onderste plaatsen af komen zullen juist deze wedstrijden gewonnen moeten worden. Het zal dan ook een uiterst spannende wedstrijd worden waarbij de belangen groot zijn. De wedstrijd staat onder leiding van de altijd goed fluitende scheidsrechter de Heer Barrett.

Je lacht en je huilt met elkaar. Als het tegenzit, moet je juist elkaar steunen. De spelers kunnen zondag de steun vanuit de club meer dan goed gebruiken!

zondag a.s.  Orion-Stevo 14.00 uur

bij afgelasting Orion-Union 14.00 uur

Orion2- DCS2 11.30 uur (competitie)

16.45 uur Feyenoord-NEC op groot scherm clubhuis