Orion start Orion Onder23

Door Michiel Kompier 1 april 2020

Het seizoen 2019-2020 is nu echt voorbij en iedereen snapt dat dat een verstandig besluit van de KNVB is.

Het volgende seizoen staat nog niet voor de de deur maar er is wel goed nieuws: Orion start met een nieuw selectie-elftal, Orion O23 (mannen).

Dit elftal gaat spelen in een nieuw door de KNVB opgezette competitie. Orion is daarvoor uitgenodigd omdat onze O19 op (derde) divisieniveau speelt. Orion O23 is een (senioren) opleidingsteam dat gaat spelen op divisieniveau. De wedstrijden zijn op zaterdag. Tegenstanders zijn gerenommeerde amateurverenigingen in de regio. De bedoeling van de nieuwe O23 competitie is om de stap van O19 naar eerste elftal te vergemakkelijken.

Orion O23 is de opvolger van het huidige Orion 2, dat in principe ook een opleidingsteam is/was.
Orion 2 in huidige vorm houdt nu op te bestaan.

Orion O23 wordt een mooi team, een combinatie van jonge spelers uit het oude Orion 2, de huidige O19 en jonge spelers van de selectie van Orion 1. Afhankelijk van de aantallen kunnen wellicht ook enkele spelers van buiten zich aanmelden.

Voor spelers uit het huidige Orion 2 die ouder zijn dan 23 jaar wordt een ander Orion-team gezocht.

De komende tijd wordt het team (inclusief begeleiding) verder in de steigers gezet. Wij houden u op de hoogte.