Orion sleept een punt uit het vuur (+video)

Door Lars van den Broek 19 september 2022

Op deze regenachtige zondag, speelde Orion haar tweede thuiswedstrijd van het seizoen. SV Venray was de tegenstander. Het bleek een bijzonder lastige wedstrijd voor de oranje-witten. Ondanks het tegenvallende voetbal, leverde het Orion toch nog een punt op. Orion begon de wedstrijd als volgt: Natan van Valkenhoef; Jeroen van de Wetering, Tijn Jellema, Sjoerd Franssen, Marvin Thomasia; Jevrin Nuñez, Frenk Wouterse, Vince Alberts; Sam Huismans, Mick Alberts, Ischa Perquin. Op de bank zaten Daan Stjepanovic (O19), Danny Disveld (O19), Thijs Veldhorst (O19), Max Cornelisse, Sid Hermens (O23), Noud Jilesen & Jesse van Benthem.

Orion kreeg direct een fel en dynamisch Venray tegenover zich. In de eerste 20 minuten kwam Orion moeilijk aan voetballen toe door de hoog drukzettende aanvallers. Daarnaast was het spel te onrustig om tot goed, uitgespeelde kansen te komen. Ondanks het veldoverwicht van Venray, leverde het Orion geen groot gevaar op. Met twee vaardige, snelle spitsen had ons centrale duo een lastige middag. Met fysiek spel wist Venray het verzorgde voetbal van Orion onderuit te halen. Daarnaast zorgden de positiewisselingen van de Limburgers ervoor dat Orion een moeizame wedstrijd speelde. Natan wist met een paar puike reddingen zijn goede vorm uit zijn eerste twee wedstrijden door te trekken.

Na de thee pauze was het Orion die goed uit de startblokken kwam. De scheidsrechter floot voor een overtreding enkele meters over de middenlijn. Vanaf de rechterkant onstond daarmee een, voor Orion publiek, bekend recept. Sam en Tijn hadden aan een kort onderonsje voldoende, om de vrije trap wederom om te zetten tot een doelpunt. De bal werd ingedraaid richting de tweede paal, waar Tijn boven iedereen uit sprong en de bal in de verre hoek knikte; 1-0.

Venray ging fanatiek op zoek naar de gelijkmaker. Een afvallende bal werd door de linksback van Venray direct op doel gevolleerd. Via het bovenbeen van Tijn, draaide dit schot weg van Natan en belandde hij in de horte hoek; 1-1.

Met de frisse krachten Noud, Jesse en Danny (voor Sam, Mick & Sjoerd) zocht Orion nog naar de overwinning. Orion kwam wat meer in de wedstrijd, maar kon het veldoverwicht niet omzetten tot grote kansen. Ischa trok na een lange sprint de bal nog goed terug richting de zestienmeterlijn, maar de doelpoging miste de kracht. Vervolgens kwam Orion 1-2 achter, dacht iedereen op het sportpark, maar de scheidsrechter ging mee met zijn assistent, die zijn vlag in de lucht had voor buitenspel. Een knappe treffer, een volley kiezelhard in het dak van het doel, verdween daarmee toch van het scorebord. Een laatste kans kwam er nog voor Orion, toen Jesse de bal na een korte scrimmage op doel schoot, maar er stonden te veel mensen voor het goal op de bal het doel te laten bereiken. De bal belandde nog bij Tijn, maar na een knappe dribbel in het 5 metergebied ontbrak de mogelijkheid om tot een schot op doel te komen.

Al met al was Orion tevreden met een punt, meer zat er deze regenachtige zondag niet in. Orion blijft nog steeds ongeslagen, maar snakt weer naar een driepunter. Zondag weer een kans, dan gaat Orion op voor haar eerste uitoverwinning van het seizoen. In Nuenen wordt om 14u30 afgetrapt.

Foto's: Ruurd Jellema

Videoverslag: Roeland van Gent