Orion rookvrij

Door Bestuur 9 december 2019

Het nieuwe jaar beginnen we met een goed voornemen: Orion wordt grotendeels rookvrij. Zo geven we onze kinderen het goede voorbeeld en streven we naar een rookvrije generatie. Lees hier waar er wél en níet gerookt mag worden.

De sportvereniging is een belangrijke omgeving in het leven van een kind. Buiten wordt vaak nog in het zicht van kinderen gerookt, zoals langs de lijn. Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals andere sporters, trainers en ouders. Een rookvrij sportterrein geeft kinderen het goede voorbeeld, beschermt kinderen tegen de verleiding om te gaan roken en voorkomt het schadelijke meeroken.

Waar mag er wél of niet gerookt worden?
In het clubgebouw, de kleedkamers en op de tribune mag NIET gerookt worden. Op zaterdag en tijdens de trainingen mag er ook NIET gerookt worden rond de velden. Op zondag mag er WEL gerookt worden naast de tribune op de grond bij de doeltjes.

Orion wil een rookvrije club zijn, omdat we vinden dat roken en sporten niet samen gaan en we graag willen dat onze kinderen in een rookvrije omgeving kunnen bewegen en opgroeien. Zo streven we gezamenlijk naar een rookvrije generatie.