Orion per 1 april cashless

Door Penningmeester 6 maart 2020

Het is geen grap: per 1 april a.s. gaat Orion over op cashless betalen. Betalen is dan alleen nog mogelijk met pinpas of Orion Clubcard. Veilig, snel en minder kans op fouten.

Steeds meer sportclubs en verenigingen schrappen het contant geld en stappen over op cashless betalen. Orion per 1 april 2020 ook. De reden hiervoor is in de eerste plaats de veiligheid. Barpersoneel hoeft aan het eind van de dienst niet meer met contact geld over straat en het risico op diefstal behoort tot het verleden. Daarnaast scheelt het voor het barpersoneel al gauw een uur werk met geld tellen bij aanvang en afsluiting van de bardienst en ook het afrekenen gaat sneller. Tot slot is de kans op fouten en dus kasverschil veel kleiner bij digitaal betalen. Geen rekenwerk meer met wisselgeld. Ook handig nu we met meer vrijwilligers achter de bar gaan werken.

Hoe dan wel betalen?
Betalen doe je voortaan alleen nog met je pinpas óf met de Orion Clubcard. De Clubcard is achter de bar verkrijgbaar. Het saldo van deze kaart laadt je aan de bar op via de pinautomaat of thuis (of elders) met je smartphone, tablet of computer via internetbankieren.  Voor de Orioncard hoef je geen pincode te onthouden (werkt hetzelfde als contactloos betalen) en is dus erg handig om mee te geven aan je kind. Ook voor teams die een pot willen maken is de Orioncard ideaal: neem een teamkaart, stort er gezamenlijk geld op en betalen is een eitje. Op deze pagina lees je precies hoe de Clubcard werkt, hoe je moet opladen en wat te doen bij verlies.

Per wanneer?
Vanaf 1 maart 2020 is Orion van maandag t/m vrijdag al cashless om er alvast aan te wennen. In het weekend kan je dan nog contant afrekenen. Maar vanaf 1 april 2020 zijn we helemaal cashless en dat is geen grap. Regel dus deze maand je Orion Clubcard nog of zorg dat je voortaan je pinpas bij je hebt.