Orion pakt knappe 3 punten tegen EVV (video)

Door Lars van den Broek 24 oktober 2022

Op deze inhaalzondag mocht Orion aantreden tegen EVV Echt. Door de thuiswedstrijd van NEC was er wat minder publiek, maar doordat er andere verenigingen vrij waren, kwamen er diverse oud Orion 1 spelers kijken, een leuke bijkomstigheid! Orion trad aan met de volgende 11 basisspelers, geen veranderingen met die van vorige week: Natan van Valkenhoef; Jeroen van de Wetering, Tijn Jellema, Marco Loen, Sjoerd Freriks, Jevrin Nuñez, Frenk Wouterse, Vince Alberts; Sam Huismans, Sid Hermens & Noud Jilesen. Op de bank zaten Daan Stjepanovic (k O19), Marvin Thomasia, Max Cornelisse, Naud Bernards, Thijs Veldhorst (O19) & Jim Alberts (O23).

Orion startte de wedstrijd scherp en wist in het eerste kwartier 3 goede kansen te creëren. Knappe kopballen van Noud en later Tijn wisten alleen het doel helaas net niet te vinden. Aan de andere kant kwamen de oranje-witten niet in de problemen. De zeer solide verdediging gaf nagenoeg niks weg. Waar het tegen Hoogland niet lukte in de eerste helft, ondanks het overwicht, lukte het Orion nu wel. Na een klein half uur wist Tijn een afvallende bal uit een voorzet, hard tegen de touwen te schieten; 1-0. Orion bleef de bovenliggende partij, maar wist de score niet verder uit te bouwen. De wedstrijd leek richting de rust te sluipen, maar vlak voor de theepauze was er nog een late overtreding van een EVV speler op Frenk. De scheidsrechter liet het bij een gele kaart.

Na rust ging Orion verder in dezelfde opstelling, EVV wisselde twee keer om een ommekeer te bewerkstelligen. Het spelbeeld veranderde wel, maar dat lag aan een beslissing van de scheidsrechter. Jevrin Nuñez herhaalde de scheldwoorden die hij te horen had gekregen, maar de leidsman heeft het enkel uit de mond van onze middenvelder horen komen. Hij gaf Jevrin een directe rode kaart, een teleurstellend besluit. Marvin kwam het middenveld versterken, Noud werd hiervoor gewisseld. Ook met 10 man bleef Orion knap de bovenliggende partij. Sam raakte nog de paal na een knappe actie aan de rechterkant. Zijn schot met rechts trof de paal in de korte hoek. Daarna was Sid nog dicht bij met een knappe actie, maar zijn schot in de korte hoek werd gepakt door de doelman.

Al met al een puike prestatie, een dikke 40 minuten met een man minder spelen en toch de drie punten in eigen huis weten te houden. Orion hield voor de 4e keer dit seizoen 'de 0' en heeft pas 5 doelpunten tegen gekregen in de 4e divisie. Volgend weekend wacht de uitwedstrijd tegen Kampong, om 14u30 zal er worden afgetrapt in Utrecht.

Videoverslag: Roeland van Gent