Orion pakt haar derde overwinning (video)

Door Lars van den Broek 3 oktober 2022

Orion slaagde er gisteren in wederom de 3 punten in Nijmegen te houden. Tegenstander Unitas'30 uit Etten-Leur werd met 1-0 verslagen. Een verdiende overwinning voor de oranje-witten.

Orion trad aan met de volgende namen: Natan van Valkenhoef; Naud Bernards, Tijn Jellema, Sjoerd Freriks, Marvin Thomasia; Jevrin Nuñez, Frenk Wouterse, Vince Alberts; Sam Huismans, Noud Jilesen & Max Cornelisse. De bank bestond op Jesse van Benthem na, enkel uit O23/O19 spelers: Daan Stjepanovic, Julian Eisenberg, Jim Alberts, Sid Hermens en Mees Hermsen.

Orion begon zeer solide aan de wedstrijd en had direct een veldoverwicht. Het veld was de eerste helft erg groot en lang, waardoor er op het middenveld voldoende ruimte kwam om te voetballen. Achterin werd er weinig tot niets weggeven. Unitas werd de eerste helft enkel gevaarlijk bij balverlies van Orion, maar dit leidde niet tot grote kansen.

Orion wist het doel van Unitas wel te bereiken. Met een sterk spelende Vince Alberts, tevens de gelegenheids-aanvoerder, wist Orion mooie aanvallen te creëren. De eerste grote kans leverde direct een schitterende goal op. Vince wist de bal te veroveren rond de middenlijn, waarna Naud Bernards de bal weer terug gaf aan Vince. Met een buitenkant voet pass wist hij Sam de hoek in te sturen, waarna Sam zijn tegenstander uitpakte en op de punt van het zestienmetergebied kwam te staan. Sam wachtte goed op de inlopende Vince, die de bal ontving en direct Noud wist weg te steken. Noud wist dat een schuiver onder de keeper door voldoende zou zijn voor een doelpunt, een fantastische 1-0.

Orion wist de voorsprong vast te houden tot de rust. In de rust werd er gehamerd op de ruimtes die er lagen, maar nog te weinig benut werden, maar natuurlijk was er ook tevredenheid over het spel. Orion speelde zeer solide, een stijgende lijn is ingezet.

De tweede helft startte Unitas met een wat directere speelstijl. Er werd snel gekozen voor de lange bal, mede doordat onze middenvelders goed doordekten op het middenveld van Unitas. Het leverde Unitas wel enkele kansen op, met als grootste kans een schuiver langs Natan. Deze werd echter nog van de lijn gehaald door Sjoerd, met een knappe sliding. Daarna kreeg Orion nog de kans op de 2-0. Vince kwam vanuit rechts met een machtige dribbel de zestien binnen. Nadat hij 2 tegenstanders voorbij speelde, schoot hij de bal in de verre hoek, maar helaas op de binnenkant van de paal.

De scheidsrechter wist een sportieve wedstrijd te voltooien zonder een kaart uit te delen. Orion pakte wederom de drie punten en staat nu knap (gedeeld) 2e, op doelsaldo. Daarnaast blijft Orion ongeslagen in de 4e divisie, een knappe prestatie. Volgende week wacht Halsteren, eens zien of Orion deze reeks kan voortzetten.

Foto's: Ruurd Jellema

Videoverslag: Roeland van Gent