Orion onderuit tegen Spero (plus video)

Door van onze verslaggever 4 februari 2019

Zes keer won Orion 1 voor de winterstop op eigen veld. Het team leek thuis onverslaanbaar. Maar na de nederlaag tegen SDOUC van twee weken geleden ging vandaag ook de tweede thuiswedstrijd in 2019 verloren.

En zo is de voorsprong uit 2018 in korte tijd verdwenen.

Tegen Spero kreeg Orion al binnen de minuut een goede mogelijkheid toen Noek Beers de bal dicht bij het doel plotseling voor de voeten kreeg.

Een vermeende handsbal werd door de scheidsrechter weggewuifd en nog binnen de vijf minuten waren er goede schietkansen voor Jeroen en opnieuw Noek.

Orion was de bovenliggende partij in die openingsfase, maar plotseling was er de voorsprong voor Spero.

Een diepe bal werd tussen verdediging en onze doelman gelegd en in twee instanties verdween de bal achter doelman Pim van Limbeek: 0-1.

Vince Alberts leek een minuut later snel te antwoorden maar de uitstekende Spero-doelman redde knap.

Daarna leek het bravoure uit het Orion-spel verdwenen.

Het balbezit was er nog wel maar uitgespeelde mogelijkheden bijna niet meer.

De onderlinge afstemming ontbrak, verloren ballen werd zelden snel terugveroverd en zo kon Spero zich vaak makkelijk onder de optische druk vandaan spelen.

In de 40ste minuut volgde zelfs een tweede tegentreffer toen slordigheid in de Orion-opbouw werd afgestraft.

Vlak voor rust was er nog een goede mogelijkheid voor Noek, die zijn inzet opnieuw knap door de Spero-doelman gepareerd zag worden.

Natuurlijk was er nog alle gelegenheid om dit in de tweede helft recht te zetten, maar toen meteen na de hervatting de 0-3 viel werd dit een stuk onwaarschijnlijker. Zeker omdat een aantal kansen op de 1-3 onbenut bleven.

En zo ging Orion uiteindelijk met duidelijke cijfers onderuit.

De competitie is nu precies halverwege.

De komende weken moeten onze jongens laten zien dat ze de teleurstellende seizoenshervatting achter zich kunnen laten en de jacht op promotie onverminderd voortzetten. AZC uit, Warnsveldse Boys thuis en Union uit is het programma tot het vrije carnavalsweekend.

Samenvatting van de wedstrijd door Roeland van Gent:

Foto: Rob Koppers