Orion Old Stars starten met Walking Football

Door Tijs Tummers 10 januari 2018

Donderdagochtend 11 januari gaan de SV Orion “Old Stars” van start.

De afgelopen weken hebben zich 25 nieuwe leden gemeld (leeftijd tussen de 54 en 82 jaar) om bij SV Orion Walking Football te gaan spelen.

Na een gezamenlijke kop koffie in het clubhuis, wordt onder deskundige leiding een uitgebreide warming up afgewerkt, waarna er volgens de regels van het Walking Football een onderlinge partij wordt gespeeld.

Dat houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend, er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

Uiteraard wordt er na afloop nog tijd genomen voor de derde helft in ons clubhuis.

De meeste spelers hebben de afgelopen periode via de Stichting NEC Doelbewust kennis gemaakt met Walking Football.

Nu daar plaats gemaakt moest worden voor een nieuwe groep walking footballers, werd door de startersgroep op initiatief van erelid hans loen met overtuiging gekozen voor de mogelijkheid om lid te worden van Orion.

Luc te Riele, coördinator van Stichting N.E.C. Doelbewust, benadrukt het sociale aspect van Walking Football: “Het Oldstars-project is meer dan één keer per week een potje voetballen. Sport en beweging vertragen het verouderingsproces op zowel fysiek als mentaal gebied. En binnen de Oldstars wordt niet alleen het sportieve aspect geprikkeld, maar draait het ook om het creëren van een gemeenschap waarin de ouderen zich thuis voelen. Daarnaast is het een uitgelezen mogelijkheid om betrokken te raken bij een club.”

Naast wekelijkse trainingen worden er ook regelmatig oefenwedstrijden en toernooien gespeeld.

Kom gerust een keer kijken. De trainingen beginnen op donderdagochtend om 10.00 uur.

Meer leden zijn altijd welkom. Als je een keer vrijblijvend wil meedoen om te kijken of het wat voor je is, dan kan dat natuurlijk ook.

Aanmelden kan door te mailen naar: walkingfootball@sv-orion.nl

Kijk het filmpje hieronder om een impressie te krijgen: