Orion knokt zich naar verdiend punt

Door Jos Roelvink 29 oktober 2017

Een uiterst zwakke start van Orion leidde in de 10e minuut tot 1-0 voor Voorwaarts Twello door Ismar Maglajic  Deze behendige en snelle rechtsbuiten was regelmatig onze verdedigers de baas. Het was dan ook niet de verdienste van Orion dat het na 15 minuten gelukkig nog steeds maar 1-0 was.

Al snel greep Jeroen van Haaren (trainer) in. Fabian Kleemans kwam in de 18e minuut als nieuwe linksback voor Coen Hoffs in het veld. Ook Jeroen Bardoel ging zich warm lopen en verving Roel van Lavieren in de 30e minuut. Van Roel begreep ik, dat hij niet helemaal fit aan de wedstrijd was begonnen.

In het tweede gedeelte van de eerste helft kreeg Orion langzamerhand meer grip op de wedstrijd. Vooral het laatste kwartier. Meer balbezit, meer strijd en bezieling.  Er kwamen ook kansen. Na ruim een half uur komt Idi Duraku alleen, maar wel schuin, voor de keeper. De kans werd geen goal doordat de keeper zijn doel goed afschermde.

Bekijk de wedstrijdfoto's van Henk Kok >

In de tweede helft ging Orion verder op zoek naar de gelijkmaker. Kansen kwamen. Een vrije trap van Mitchell Nguyen scheerde in de 48e minuut over de lat. Orion werd sterker. Aanval na aanval richting de doelman van Voorwaarts, die enkele keren fraai redde en soms over geluk niet te klagen had.  Een doelpunt kon niet uitblijven, maar de enkele counter van Voorwaarts bleef gevaarlijk.

In de 72e minuut was daar eindelijk de verdiende 1-1. Een prachtig en onhoudbaar afstand schot (25m) van Idi. Je proefde dat Orion door wilde gaan richting de overwinning maar al snel werd deze illusie verstoord. Een fraaie voorbereidende actie van opnieuw de rechtsbuiten van Voorwaarts Twello betekende in de 76e minuut  2-1.

Deze domper maakte nog meer krachten los bij Orion. Daarin  gesteund door de coach die in 80e minuut Mitchell verving door spits Erik Bruijsten. Ook Luuk Akkers ging diep voorin spelen. Niels Weeink ging naar de rechtervleugel en Idi bleef op links. Daarachter Jeroen Bardoel met Vince Alberts als vooruitgeschoven middenvelders.  De snelheid van Niels op rechts en de kopkracht van Luuk in de spits zorgden regelmatig voor extra gevaar.

De druk op het doel van Voorwaarts werd steeds groter. De kansen voor Orion ook. Meerdere ballen
werden van de lijn gehaald. Een doelpunt hing in de lucht en de ontlading in de 93e minuut was groot.  De fraaie gelijkmaker kwam van Vince Alberts na een korte combinatie met Idi.

De scheidsrechter liet nog aftrappen maar floot daarna al snel voor het einde.

Opstelling Orion

Stan Bruijsten, Jeroen van de Wetering, Luuk Akkers, Mitchell Nguyen, Coen Hoffs, Sander Tax, Vince van Gelder, Vince Alberts, Roel van Lavieren, Niels Weeink, Idi Duraku

Opmerkelijk is nog dat de assistent trainer van Voorwaarts Twello, Resit Schuurman, profvoetballer is geweest bij alle Oostelijke betaald voetbal organisaties:  NEC, FC Twente, Heracles, Graafschap en Go Ahead Eagles.

Zondag a.s. om 14.00 uur voetbalt Orion thuis tegen AZC. Een bijna 100 jaar oude voetbalvereniging (1918) uit Zutphen. Ik zou zeggen kom eens kijken naar het eerste elftal. Zij kunnen  uw steun goed gebruiken en u hebt een mooie middag.