Orion houdt HBS op gelijkspel in Nijmegen (+video)

Door Harrie van Ooijen 10 juni 2022

Op een zeer sfeervol Mariënbosch, naar schatting gevuld met 600 toeschouwers, trad Orion op donderdagavond 9 juni in het strijdperk tegen HBS uit den Haag. Het was de eerste wedstrijd voor de nacompetitie voor promotie naar de derde divisie. Na een uur voetballen scheen de zon nog steeds en zette ons sportpark in een rode gloed. Waarschijnlijk was dat mede van invloed op de verbetenheid waarmee vooral in de eerste helft werd gestreden tussen beide teams. Er werd op het scherpst van de snede gevoetbald omdat de belangen groot waren maar ook omdat scheidsrechter Lensink veel acties liet passeren. Het leidde tot veel irritaties vooral bij de spelers van HBS die in de eerste helft op inzet werden geklopt door Orion.

Orion was al in de 8e minuut op voorsprong gekomen door een prachtig doelpunt van rechtsbuiten Sam Huismans. Sam kwam op rechts naar binnen en schoot de bal met links in de verre bovenhoek. Een geweldige treffer op een manier die hij dit seizoen al wel vijf keer heeft laten zien.

In de eerste helft krijgt Orion nog enkele mogelijkheden maar die worden met te weinig precisie uitgevoerd.  HBS produceerde weinig mogelijkheden en dat verbaasde omdat de club de competitie in hoofdklasse A had afgesloten met een indrukwekkend positief saldo van +40.

Na de rust kwam er meer voetbal in het spel. HBS verkreeg meer de overhand maar werd nauwelijks gevaarlijk voor de goal, net zomin als Orion. Het werd tenslotte gelijk door gemodder in de Orion-verdediging waardoor invaller Luca van Leeuwen de bal voor zijn voeten gespeeld kreeg en eenvoudig kon binnentikken.

Orion was de eerste helft de betere en HBS de tweede. Een gelijkspel was een terechte uitslag,

Zondag as. wordt in Den Haag beslist wie naar de tweede ronde van de nacompetitie gaat. Kom Orion steunen bij die poging!!

Opstelling Orion:
Marco Loen, Stan Bruijsten, Marvin Thomasia, Jeroen van de Wetering, Jevrin Nunez, Vincent Alberts, Noud Jilesen, Tijn Jellema, Mick Alberts, Sam Huismans, Frenk Wouterse.

Op de reservebank:
Tom Gerrits, Ischa Perquin, Vince Stans, Michiel Kok, Naud Bernards, Rene Willemse, Gijs Walthaus

Foto's: Tijs Tummers

Videoverslag: Roeland van Gent