Orion, dat zijn wij!

Door Tom Smit 17 december 2019

ORION, DAT ZIJN WIJ!

Lid zijn van Orion betekent ook actief zijn om onze club goed te laten functioneren

Bij Orion zijn er veel zaken die geregeld moeten worden. Daarvoor heeft Orion nagenoeg geen mensen in dienst. Vrijwel alles wordt gedaan door vrijwilligers. Tot voor kort ging dat met ups en downs redelijk goed tot goed. Maar de wissel die getrokken wordt op een krimpende groep van zeer bij de club betrokken fanatieke vrijwilligers is te groot geworden.

We hebben na uitgebreid onderzoek, analyses en evaluatie met de leden besloten het over een andere boeg te gooien. Leden vragen wij vanaf nu om taken op zich te nemen via een geleide aansturing waarbij teams taken krijgen te verrichten. Bij de teams tot en met de Jeugd onder 15 jaar betekent dat, dat ook ouders hierin betrokken zullen worden indien de taak daarom vraagt.

De belasting op ieder individueel lid of ouder zal desondanks niet erg groot zijn, omdat de club groot is en we de taken ruim kunnen verdelen. Het komt neer op een inzet van 1 á 2 keer per seizoenshelft. In de ALV van 11 november 2019 is daartoe unaniem besloten.

Waar zoeken we nu op de korte termijn uw inzet voor? Het gaat om de volgende taken:

1.      Bemanning van de kantine
  2.      Invullen van de taak als scheidsrechter bij wedstrijden van Jeugd onder 15
  3.      Ondersteuning van de materialen man op zaterdag
  4.      Host functie op zaterdag en zondag (ontvangen teams, drankje in de pauze en koffie voor de scheidsrechters).

Wij hebben een Vrijwilligerscommissie o.a. bestaande Jesse van Eijden, Inra Hulswit en Jos van Son. Die commissie gaat voor de indeling zorgen.

Teams en leden worden hiervan verder door hen op de hoogte gebracht. U kunt dus van hen een berichtje verwachten wie wanneer aan de beurt is en waarvoor.

Wij zullen u regelmatig herinneren aan deze verandering van werkwijze! Dat gebeurt met de slogan;

Orion, dat zijn wij!

Uiteraard staan het Bestuur en de Vrijwilligerscommissie open voor het delen van goede of minder goede ervaringen met de nieuwe aanpak. We kunnen goede en creatieve suggesties altijd in de verdere ontwikkeling van de vrijwilligers aanpak gebruiken.

Voor nu rekenen we op u als leden en betrokken ouders. Een bruisend Orion zal er nog beter door gaan functioneren en verder nog meer floreren.

Tom Smit