Orion 4-daagse Hotel

Door Tijs Tummers, voorzitter 17 juli 2013

In de bestuurskamer, domein van penningmeester en secretaris, staan nu twee masseurs stramme spieren te kneden; een van de fysio’s is Hugo Smits, de spits van Orion 1.

In de kleedkamers, normaal heiligdom van coach en spelers, staan vier opgemaakte bedden; we zien spreien met fleurige motiefjes, aan de haakjes hangen complete garderobes, een goed gevulde beautycase staat open.

Buiten zijn de loungebanken het terras op gesleept; groepjes zitten samen onder twee fraaie king-size parasols, die bleken al tijden ongebruikt onder de tribune te staan.

In de netten van de verplaatsbare doelen hangt schoon ondergoed te drogen.

Alles is anders deze week op Sportpark Mariënbosch.

Het is de tweede editie van het Orion 4-daagse Hotel. Vorig jaar nog voorzichtig begonnen met 23 gasten, maar dit jaar moest al snel na 70 aanmeldingen het bordje ‘Complet’ op de voordeur.

Het idee komt van Peter en Tineke Akkers, Toos Borghouts was er vanaf het begin bij, Marcel Peters en Jolande, Cees van Ginkel, Geert Peters; nou ja we hoeven niet compleet te zijn, in elk geval is een mooie groep Orionners verzameld om het de wandelaars aan niets te laten ontbreken.

Harrie van Ooijen heeft net zijn dagelijkse dienst achter de bar erop zitten, straks om 24.00 uur komt de nachtploeg en om half twee staan de eerste 50 kilometer-lopers alweer op.

Het clubhuis is voor een week een 24-uurs bedrijf vol internationale gasten: Engelse bobbies, Nederlandse commando’s, vriendinnen, echtparen, kortom een mooie dwarsdoorsnede van het Vierdaagselegioen.

Het is een groot succes: de wandelaars zijn blij, dus zijn ook de vrijwilligers blij, Orion is blij, iedereen blij. Een mooi initiatief.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion