Orion 1 uitgeschakeld door Duno

Door onze correspondent 28 november 2018

Orion 1 is er niet in geslaagd de laatste 32 van het bekertoernooi te bereiken. Zaterdaghoofdklasser Duno uit Doorwerth was met 1-3 te sterk.

Wellicht was het anders gelopen als Orion in de beginfase had kunnen profiteren van een te korte terugspeelbal, maar de paal redde de Doorwerthers in die fase.

Daarna sloeg Duno in korte tijd twee keer toe. Ahmed Lak met een goede loopactie en een uitgekiende lob zorgde na een kwartier voor de voorsprong, die twee minuten later al verdubbeld werd via Roy Talsma.

De voorsprong kwam nadien niet meer in gevaar, al kreeg Orion zeker nog wel enkele kansjes, waarvan de grootste vlak voor rust voor Alex Kwieman was. De keeper wist zijn inzet echter knap te keren.

De hoofdklasser met enkele oud-profs in de gelederen, zoals Civard Sprockel die nog eredivisiewedstrijden voor Feyenoord speelde, Bart van Brakel en aanvoerder Purrel Frankel, maakte het klasseverschil zichtbaar door hogere handelingssnelheid en een slimheid aan de bal, waarmee Orion in de tweede klasse niet snel geconfronteerd wordt.

Mocht Orion zich in de rust nog illusies hebben gemaakt dan verdwenen die al snel na de 0-3 van Bouwmeester, ook een voormalig jeugdspeler van Feyenoord, in de 50ste minuut.

Orion bleef goed meevoetballen en de 1-3 van invaller van Marvin Thomasia was dan ook meer dan verdiend. Het was bovendien het mooiste doelpunt van de avond. Marvin knalde de bal van ver buiten de zestien in de linkerkruising, via de binnenkant van de paal sloeg de bal achter de doelman langs tegen het rechterzijnet.

Zo eindigde het bekeravontuur na een aardige en leerzame wedstrijd en kan de aandacht volledig gelegd worden op de competitie, aanstaande zondag wacht daarin Eendracht uit Mook.

Smet op de avond was de knieblessure waarmee doelman Michiel Kok al in de eerste helft het veld moest verlaten. Hij werd overigens goed vervangen door Pim van Limbeek.