Orion 1 promoveert naar de Hoofdklasse!

Door Tom van Ooijen 26 mei 2020

Vandaag (dinsdag) zijn we door de KNVB geïnformeerd dat de promotie van het eerste elftal naar de hoofdklasse definitief is! Hoewel de sterren van ons vlaggenschip de promotie natuurlijk het liefst op het veld hadden afgemaakt, is het een verdiende prestatie. Hier mag niet alleen het elftal en de staf, maar de gehele vereniging erg trots op zijn. Voor het eerst in het 82-jarig bestaan speelt de club op het niveau van hoofdklasse.
Wanneer er meer bekend is over de definitieve indeling in de competitie, wordt dat hier bekendgemaakt.

Helaas is ook bekend geworden dat de aanvraag voor promotie van onze Vrouwen 1 naar de hoofdklasse is afgewezen.

Trainer Jeroen van Haaren:
"Ik ben trots, heel trots op deze fantastische en talentvolle groep! Buiten het presteren op een hoog niveau straalt het plezier er vanaf. De focus die er dit seizoen op zat was geweldig, we hebben een echte teamprestatie geleverd! Verder ook lof voor de KNVB dat de keus is bepaald op basis van actueel resultaat."

Aanvoerder Marco Loen:
"Dit is een geweldige prestatie van het team en de begeleiding! Twee keer op rij promoveren en dan ook nog met Orion voor het eerst de hoofdklasse in. Het is niet alleen een prestatie van het team en de staf, maar een prestatie van de hele club.

Er staat een team met voor het overgrote deel ‘eigen’ jongens. Dit mede dankzij een beleid rondom het eerste en de selectie-elftallen dat volgens mij zo’n 20 jaar geleden is ingezet, toen we nog in de onderafdelingen van het amateurvoetbal speelden.

Net zoals de rest van het team ben ik heel benieuwd wat de hoofdklasse ons gaat brengen. We hebben een jonge groep, op een enkeling na ;), met nog steeds heel veel potentie en rek om verder te groeien.

De busreizen zullen wat langer zijn en de tegenstanders sterker, maar gelukkig heeft Orion een trouwe supportersschare die wij hopelijk weer mooie dingen kunnen laten zien aankomend jaar!"

Technisch Manager Michiel Kompier:
"De eerste klasse was een mooie competitie, met veel attractieve tegenstanders. Al snel bleek dat we ons daarmee goed konden meten en het hielp dat we op enkele posities extra kwaliteit in huis hadden. We hebben maar 1 keer verloren, dat is echt knap. Defensief waren we ijzersterk en voorin vaak uiterst effectief.

Als team zijn we de laatste jaren naar elkaar toegegroeid en dat is de verdienste van de spelers en de staf. Maar deze stap is ook de verdienste van de club want deze ontwikkeling is gebaseerd op een visie en een plan. Gelukkig blijft de groep grotendeels intact, en er komen enkele goede spelers bij. Het is leuk dat we ons nu in de hoofdklasse kunnen vergelijken met nieuwe tegenstanders. Ik zie daar echt naar uit."

Voorzitter Tom Smit:
Tom Smit, voorzitter van Orion is erg blij en trots. “In twee seizoenen zijn ze doorgestoomd van de tweede naar de eerste klasse en nu zelfs naar de hoofdklasse! Een geweldige stimulans voor de vereniging. Ook de breedtesport profiteert hiervan. En wat onze dames betreft; volgend seizoen gaan ook zij die stap zetten!"