Orion 1 kampioen en naar de 1e klasse!

Door Harrie van Ooijen 19 mei 2019

In de startopstelling zagen we als linker-aanvaller Noud Jilesen opgesteld staan. Zijn eerste basisoptreden in dit seizoen was het gevolg van een blessure bij Luuk Langeveld. Ook Marco Loen stond weer na een vijftal weken in de beginopstelling. Zijn hamstringproblemen waren goeddeels achter de rug. En dat kwam goed uit want afgelopen week raakte Vince van Gelder geblesseerd. Alex Kwieman was na vijf gele kaarten geschorst.  Alex werd vervangen door Naud Bernards.

Orion nam  van meet af aan de wedstrijd in handen. Het controleerde  het middenveld. Jevrin en Naud controleerden met succes de doorgang  naar het Orion-doel. Kansen werden er niet of nauwelijks weggegeven. Onze meer aanvallende middenvelder Vince Alberts was een constant gevaar voor de achterhoede van Quick’88 net als de andere aanvallers Noud Jilisen, Noek Beers en rechterspits Niels Weeink.

In de 15e minuut stuurde René Willemse met een mooie lange en loepzuivere trap spits Noek Beers weg die met een bekeken schuiver de Quick-goalie het nakijken gaf: 0-1.  Daarvoor waren er voor Vince Alberts nog een tweetal goede mogelijkheden maar Vince had het vizier niet op scherp staan.

Quick had de eerste helft geen noemenswaardige kans  gehad.

In de tweede helft bracht Noud Jilesen al na enige minuten de stand uit een mooie aanval over links op 0-2 met opnieuw René WIllemse als aangever. Bas Peters scoorde uit een rebound al snel de aansluitingstreffer. Dat bracht Orion niet van de wijs. Het rechtte de rug en speelde het restant van de wedstrijd vol overtuiging uit. Het won de meeste duels en stichtte veel gevaar voor het doel van Quick’88.

In de 65e minuut scoorde Noek Beers de 1-3 na een mooie assist van invaller Mick Alberts en vlak voor tijd maakte Noek zijn derde doelpunt van deze wedstrijd. Orion-topscorer Noek stond al weer enige weken droog maar krikte zijn gemiddelde weer behoorlijk omhoog vandaag.

Even daarvoor was Tim van de Hurk ingevallen voor Marco Loen en de leukste wissel van vandaag was het in het veld brengen van rechterspits Roel van Lavieren  die ruim een jaar gelden uitviel met een zware kruisband-blessure. Roel verving Niels Weeink die volgend seizoen Orion 1 inruilt voor Orion 3.

Orion had een mooie overwinning geboekt maar het wachten op de uitslag van concurrent Spero in Elst nam bijna 15 minuten in beslag. Union won in Elst met 0-2 en mede daardoor was Orion kampioen in de tweede klasse I. Hulde en de hartelijke felicitaties voor spelers en staf!

Orion speelde tegen Quick'88 met de volgende spelers:

Pim van Limbeek(k), Jeroen van de Wetering, Noud Jilisen, Rene Willemse,  Vince Alberts, Jevrin Nunez, Vince Stans, Noek Beers, Marco Loen,Niels Weeink, Naud Bernards.

Op de bank:

Tim van den Hurk, Mick Alberts, Mitchel Nguyen, Roel van Lavieren, Marvin Thomasia, Tom Hafkenscheid.