Orion 1 in Dublin tegen Ierse profs

Door Tijs Tummers, voorzitter 7 januari 2016

Elk jaar sparen de spelers van Orion 1 om in de winterstop weg te kunnen voor een weekendje ‘teambuilding’.

Vorig jaar was de bestemming Gent, waar de basis werd gelegd voor een succesvolle tweede seizoenshelft, die uiteindelijk leidde tot promotie naar de eerste klasse.

Dit jaar gaat het eerste naar Dublin.

Morgen wordt daar direct na aankomst een oefenwedstrijd gespeeld tegen een team van Ierse profs, die hun seizoen eind vorig jaar hebben afgerond en op zoek zijn naar een nieuwe profclub.

In de Ierse Premier Division wordt bijna uitsluitend gewerkt met 1-jarige contracten, dus het zijn zeker niet de minsten die nog niet de zekerheid hebben van een nieuwe club.

De wedstrijd tegen Orion is voor het, door de Ierse spelersvakbond PFAI georganiseerde, team een voorbereiding op het FIFPro Tournament in Oslo op 13 januari.

Daar zullen de Ieren – voor het oog van internationale scouts - het opnemen tegen profs uit Noorwegen, Zweden en Finland die in dezelfde situatie zitten.

Aftrap is morgen in Dublin om 14.30 uur plaatselijke tijd, via de sociale media van SV Orion kunt u op de hoogte blijven!

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion