Orion 1 in augustus

Door Michiel Kompier 14 juni 2019

We mogen terugzien op een mooi seizoen en er is goed feest gevierd na het behalen van het kampioenschap. Binnenkort nog een laatste barbecue om het seizoen uit te luiden en dan is het vakantie en worden de batterijen weer opgeladen.

Het is ons gelukt om de selectie zo goed als volledig intact te houden. Dat was ons nadrukkelijk streven want de technische leiding heeft veel vertrouwen in deze groep. Helaas nemen we wel afscheid van Vince Stans (foto boven) die een masterstudie in Amerika gaat combineren met serieus university-voetbal. Vince was dit jaar een van de steunpilaren van ons elftal, een uitstekende speler, en we hopen dat hij na zijn buitenlands verblijf in de toekomst weer terugkomt bij Orion. En ook aanvoerder Niels Weeink zal volgens jaar geen deel meer uitmaken van de selectie. Hij kreeg het fraaie afscheid dat hij verdiende en gaat spelen in het derde elftal.

In hun plaats komen twee nieuwe spelers: Giacomo Mazzoleni komt over van sportclub NEC en de talentvolle Lewis Menga komt over uit de O19. Ook zijn we blij dat naast de al teruggekeerde aanvaller Noud Jilesen ook aanvaller Roel van Lavieren weer terug is in de selectie, eveneens na een langdurige revalidatie. Heel blij zijn we ook dat twee andere spelers die langdurig geblesseerd zijn geweest, de keepers Stan Bruijsten en Michiel Kok, weer het groene licht hebben gekregen van de fysiotherapeuten.

Ook in de begeleiding kiest Orion voor continuiteit, met dezelfde trainers en staf als dit seizoen. We kiezen dan wel doelbewust voor continuiteit maar we moeten ons tegelijkertijd terdege realiseren dat er in de eerste klasse echt meer gevraagd wordt dan in de tweede klasse. Het niveau is significant hoger en we zullen dus individueel en als team stappen moeten zetten (in het jargon 'door-ontwikkelen') om ons op dit hogere niveau goed te presenteren.

De competitie-indeling is nog niet bekend, maar er kan wel een prachtig tableau worden samengesteld met regionale ploegen als De Bataven, Alverna, RKHVV, Bemmel, BVC, NEC, Woezik, en aansprekende tegenstanders als Voorwaarts Twello (ook kampioen geworden, is prima ploeg), Rohda Raalte etc. Nu is het goed mogelijk dat sommige clubs uit de regio in Zuid worden ingedeeld, we gaan het zien.

De voorbereiding start op zondag 11 augustus (11 uur) en de eerste oefenwedstrijden zijn traditioneel op het Germania toernooi, op 20 of 21 augustus en op zaterdag 24 augustus. Nadere details komen op de website.

Dan nog een dankwoord: allereerst aan de trainers Sastro Kartowikromo, Tom van Ooijen, Pascal Zoetekouw en Hans Loen en aan aanvoerder Thom von Oven die, na het plotse vertrek van de trainer, in de tweede seizoenhelft samen de schouders gezet hebben onder ons tweede elftal. Grote klasse! En in de tweede plaats aan onze supporters die afgelopen seizoen ons eerste elftal geweldig hebben gesteund. Het is prachtig als dat volgend seizoen weer gebeurt! Maar nu eerst, mede namens staf en spelers, allemaal een fijne vakantie!