Nieuwe kleding SV Orion

Door Marleen de Boer 30 augustus 2018

Het nieuwe seizoen staat op het punt van beginnen! Zoals je wellicht hebt gehoord verzorgt Orion voor iedereen nieuwe wedstrijdkleding. Brandsfit is onze nieuwe kledingleverancier en levert kleding van het merk Patrick. In dit bericht alle ins en outs over de kleding.

Vertraging in de levering van de nieuwe wedstrijdkleding
We beginnen helaas met minder goed nieuws: de levering van de nieuwe wedstrijdkleding is vertraagd tot half september. Dat betekent dat we de eerste twee weekends van september nog geen nieuwe wedstrijdkleding hebben. Dit is uiteraard teleurstellend, maar we kunnen de situatie niet veranderen, dus moeten we nog even roeien met de riemen die we hebben. Voor de jeugdteams staan er zakken met kleding klaar op de bank in het clubhuis. Een aantal teams heeft de kleding van vorig seizoen niet ingeleverd. Zij kunnen deze outfit uiteraard de komende weken gebruiken. Heeft jouw team zelf nog kleding: geef dit dan met spoed door aan de leeftijdscoördinator binnen de Jeugdcommissie. Hij/zij kan de reservekleding dan wellicht voor een ander team inzetten.

Hoe komt de nieuwe kleding eruit te zien?
Het thuistenue blijft in grote lijnen hetzelfde; een oranje shirt met een witte balk, witte broek en oranje sokken. Ieder shirt heeft een rugnummer, maar er komen geen namen op.
Alle jeugdteams hebben dezelfde vier shirtsponsors: Mijn Domein op de borst, Centralpoint.nl op de rug, Safety Jogger en Brandsfit op de mouwen.
Het uittenue bestaat uit een zwart shirt met oranje/witte balk, zwarte broek en zwarte sokken. Voor seniorenteams gelden andere voorwaarden, hierover onderaan dit bericht meer informatie.

En hoe zit het met het trainingspak en een trainingstenue?
Ieder lid krijgt een trainingspak bestaande uit lange broek en jack. Deze trainingspakken moeten nog besteld worden. We wachten op het allernieuwste model en als dat beschikbaar is worden de pakken gepast en besteld. Zodra dit aan de orde is volgt er meer informatie.
Daarnaast kan ieder lid zelf een trainingstenue (korte broek, shirt, sokken) aanschaffen via de webshop van Brandsfit. Leden van Orion krijgen 30% korting op de getoonde prijzen en kunnen voor een kleine bijdrage het logo van Orion en een nummer op de borst of rug laten plaatsen. Voor de selectieteams is het trainingstenue verplicht. Dat betekent dat de bestelling voor deze teams geregeld is. Uiteraard wordt dit trainingstenue wel door de ouders gefinancierd. Mocht een breedteteam besluiten om voor alle spelers een trainingstenue aan te schaffen, neem dan even contact op met de Jeugdcommissie. Dan wordt de set in zijn geheel besteld en geleverd.

In welke maten wordt de nieuwe kleding geleverd?
Aan het einde van het vorige seizoen hebben diverse spelers uit verschillende leeftijdscategorieën de nieuwe kleding gepast. Op basis hiervan is een gedegen inschatting gemaakt welk team welke maten nodig heeft. Ieder team krijgt de tas met hierin de juiste mix van maten. Er gaat het gerucht dat er in juni al gepast is met de definitieve shirts. Dit is niet het geval; dit waren slechts pasmodellen alleen voor de maat en hadden een totaal andere kleur en design. Wacht dus nog even geduldig op de enige echte Orion outfit!

Wie is eigenaar van de nieuwe kleding?
Orion is en blijft eigenaar van de kleding, dus zorg ervoor dat je zorgvuldig omgaat met de nieuwe kleding.

Wat te doen als de kleding kapotgaat, kwijt of versleten raakt?
Kleding die buiten de schuld van het lid kapot gaat of versleten raakt, wordt door Orion vervangen. Kleding die kwijtraakt dient door het lid vergoed te worden. Uiteraard vertrouwen we erop dat iedereen zorgvuldig met de kleding omgaat!

En die seniorenteams, hoe zit dat dan?
Alle seniorenteams krijgen nieuwe wedstrijdtenues en een trainingspak, zaalteams krijgen een nieuw wedstrijdtenue.
De seniorenteams krijgen niet de vier shirtsponsors van de jeugd, maar kunnen zelf sponsors aandragen. De kosten hiervan bedragen € 400,- voor de borst en € 240,- voor de rug per seizoen. Om teams te stimuleren om een mooie sponsor te vinden, wordt de helft van het sponsorbedrag op een Orion clubcard voor het team bijgeschreven.
Voor sponsoring op de mouwen is aan de seniorenteams gevraagd een goed doel te kiezen. De kosten hiervan zijn € 80,- per seizoen. Dit bedrag dient het team zelf bij elkaar te sprokkelen. We zijn verheugd te melden dat hier erg positief op is gereageerd door de seniorenteams!