Mees de Haardt op de middenstip

Door Guus Biessels 10 mei 2021

Foto bij Arsenal stadion. Beeld van Dennis Bergkamp

Naam: Mees de Haardt

Geboren: 05-08-1996

Woonplaats: Nijmegen

Familie: Ik ben de derde van vier kinderen. Mijn broer (Stijn de Haardt) voetbalde ook lange tijd bij Orion bij mij in het team, helaas is hij afgelopen jaar gestopt vanwege de reistijd. Daarnaast heb ik nog twee zussen. Mijn ouders wonen ook in Nijmegen.

Beroep/opleiding/studeer: Ik ben timmerman van beroep. Dit wilde ik al vanaf dat ik 6 jaar oud was. Na mijn opleiding tot timmerman op het Technovium in Nijmegen, werk ik nu al 5 jaar bij een aannemersbedrijf.

Verliefd/verloofd/getrouwd: Ondertussen al 3 jaar in een relatie met Anabelén uit vrouwen 1. Wij kennen elkaar niet van Orion maar van de basisschool.

Favoriete eten: Macaroni met gehakt en lekker veel kaas.

Favoriete Tv-programma: Ik kijk alleen maar naar sport, vooral voetbal en kijk naar alle competities.

Muziek: Op het werk staat vaak SLAMFM aan en thuis luister ik naar hiphop uit de jaren 90.

Vakantieland: Spanje omdat het daar altijd lekker weer is en het relaxte mensen zijn.

Lid van sv Orion sinds: Sinds dat ik 6 jaar was dus 2002.

Wat ik doe bij sv Orion EN Zelf gevoetbald/ ik voetbal nog bij:

Ik ben aanvoerder van mijn veldteam Orion 10. Hier regel ik de kleine dingen die bij een amateur voetbalteam hoort. Daarnaast speel ik al zo’n 4 jaar in het zaalvoetbal team van Orion 1. Hier heb ik het heel erg naar mijn zin.

Favoriete club Nederland: NEC

Favoriete club Buitenland: Chelsea

Favoriete speler Nederland: Wijnaldum

Favoriete speler Buitenland: Didier Drogba, beast, ook al voetbalt hij niet meer.

Favoriete speler sv Orion: Niek Gorris (Orion 2). Waarom: voetbalt altijd alsof hij op avontuur gaat

Favoriete elftal sv Orion: Orion 10 mijn eigen team natuurlijk.

Favoriete trainer: Dick Advocaat

Mooiste wedstrijd: Champions League finale 2012 Chelsea – Bayern München

Mooiste doelpunt ooit: Didier Drogba in bovenstaande wedstrijd met een kopbal uit een corner waardoor er een verlenging komt. Drogba scoorde de winnende penalty bij de strafschoppenserie.

Stadion: Camp Nou

De VAR is goed voor het voetbal: Het is prima voor de eerlijkheid van het voetbal als het spel maar hierdoor niet te vaak stil ligt.

Kampioen wordt: Nederland

Oranje op het EK: Wordt kampioen, beetje optimistisch maar vertrouwen in je landje is goed.

Dit zou ik veranderen bij sv Orion: Kantine op onze trainingsavond (dinsdag) open.

Ik pass de bal door naar: Marc Sengers, legende van Orion. Hij loopt hier al heel lang rond en kent hierdoor ook veel mensen. Ook heeft hij een grote groep Orioners getraind. Marc zit ook bij mij in het zaalvoetbalteam en is een super enthousiast en een echte voetbalfanaat.