Matige pot in Vorden: 0-0

Door Harrie van Ooijen 1 april 2018

Orion speelde in een matige wedstrijd met 0-0 gelijk tegen een tegenstander die gebrand was op de punten om zo uit de degradatiezorgen te geraken. Dat een 0-0 niet per definitie saai hoeft te zijn bewees de 0-0 tegen Voorwaarts van een paar weken geleden. De 0-0 van vandaag kwam vooral tot stand omdat de verdedigers beter waren dan de aanvallers en omdat de aanvallers matig gevoed werden vanuit de middenlinies. Bij Orion speelde rechterspits Jeroen Bardoel een redelijke wedstrijd,  Alex Kwieman en Idi Duraku daarentegen speelden ongelukkig. Vince Alberts en Sander Tax beschikten vandaag niet over ingevingen om hun voorwaartsen in kansrijke posities te brengen. Zoals al in alle wedstrijden van 2018 was Jevrin Nunez vandaag bij Orion bij de beteren. In defensief opzicht speelde Jevrin vandaag weer een heel belangrijke en nuttige rol.  Ook Vince en Luuk speelden centraal achterin een degelijke partij. Verdedigend was het vandaag dik in orde.

Vandaag ontbrak spits Niels Weeink op het appel vanwege omstandigheden op zijn werk. Wij hebben zijn energie en daadkracht vandaag erg gemist. Onze backs Jeroen en René speelden naar behoren, al had Jeroen zijn handen vol aan de beweeglijke Vordense linkerspits Daan Horstman. Beide keepers maakten geen grote fouten en daarmee is deze 0-0 ook wel verklaard.

In de 55e minuut werd Alex Kwieman vervangen door Pim Boonstra maar die vervanging leverde geen extra impulsen op. Rond de 80e minuut werd een speler van Vorden weggestuurd vanwege aanmerkingen op de leiding. Trainer van Haaren bracht linkerspits Taher Agha in voor centrale verdediger Vince van Gelder waarna Idi Duraku op rechts ging spelen. Het mocht allemaal niet baten. Orion had een betere eerste helft gespeeld en Vorden een betere tweede. Een gelijkspel gaf de verhoudingen van vandaag redelijk weer.

De wedstrijd werd gespeeld op een erg slecht en hobbelig veld. Dat was moeilijk voetballen.

Grootste winst van vandaag waren de verliespartijen van concurrenten Spero en WAVV. Op hen liepen we één punt uit. Voorwaarts Twello echter won en liep twee punten op ons in.

Volgende week zondag spelen we uit tegen Union. We verwachten daar weer heel veel Orion-supporters. De competitie gaat een steeds beslissender fase in.

Orion speelde tegen Vorden met de volgende spelers:

Stan Bruijsten (k), Jeroen vd Wetering, Vince van Gelder (80 Taher Agha), Luuk Akkers, René Willemse, Jevrin Nunez, Vince Alberts, Sander Tax, Alex Kwieman (55 Pim Boonstra) en Idi Duraku.

Op de bank zaten: reservekeeper Martijn Boers, Lewis Manga en Naud Bernards.