Lente in Twente! (Rigtersbleek - Orion 1-4)

Door Jos Lacroix 13 oktober 2019

Zondag 13 oktober 2019, Rigtersbleek 1 – SV Orion 1 ,   1 – 4  (1-1)

Orion speelde vandaag de vierde wedstrijd van het seizoen uit tegen Rigtersbleek. Een nagenoeg fitte selectie maakte het de keuzeheren niet gemakkelijk. Luxe problemen zijn ook problemen, maar daar zijn de heren voor aangesteld! Alleen Marco Loen ontbrak vandaag door ziekte. De eerste wedstrijd tegen Rohda Raalte waren er helaas veel geblesseerden, maar daarna liep de ziekenboeg snel leeg met de derde overwinning op rij tot gevolg.

De beginopstelling was als volgt: Pim van Limbeek, Jeroen van de Wetering, Alex Kwieman, Tim van de Hurk, René Willemse, Noud Bernards, Yevrin Nunez, Vince Alberts, Mick Alberts, Luuk Langeveld en Noek Beers. Op de bank begonnen: Marvin Thomasia, Michiel Kok, Noud Jilesen en Vince van Gelder. Op Michiel Kok na vielen ze in de tweede helft alle drie in.

Het was vandaag lente in Twente! Niet alleen qua weer, maar ook qua wedstrijd! Gisteravond heb ik de Bataven tegen Bemmel bekeken en wat me opviel is dat zij, zo op het oog, gemiddeld een stuk ouder en fysiek sterker zijn dan onze jongemannen. Zij speelden op een zware, maar best goede grasmat, en dan oogt het spel heel anders dan in Rigtersbleek op kunstgras met jeugdiger en frivoler spelersmateriaal. Dat worden nog interessante botsingen, maar dat is van later zorg.

Vandaag scoorde iedereen weer een ruime voldoende en had Vince Alberts de aanvoerdersband om. Adel verplicht en dat had hij zich aangetrokken, maar daarover later meer.

Orion speelde hoge druk op het gezellige complex van Rigtersbleek. Dit leverde in de eerste helft een groot aantal mogelijkheden op en de verdiende openingstreffer van Noek Beers in de 17-de minuut na een assist van Mick Alberts. Uit het niets scoorde Rigtersbleek de 1-1. Een mooi uitgespeeld doelpunt uit een counter. De ruststand werd zo bereikt tot ongeloof van de supporters van de oranje-witten. Luuk Langeveld schoot ook nog tegen de lat.

Op het terras werd de balans opgemaakt met flesjes Grolsch en was er toch wat onrust te bespeuren bij de supporters van Orion. Die onrust duurde maar heel kort, want na de rust walste Orion over Rigtersbleek heen. Vince Alberts was het eindpunt aan de rand van het zestienmetergebied in de 48-ste minuut. En dan luiden de alarmbellen voor de tegenstander. Aanname perfect en toen een geweldig draaiend schot in de kruising. De goede keeper van Rigtersbleek werd zelf bleek!

Daarna is Rigtersbleek niet meer over de helft geweest, het middenveld en achterhoede waren perfect, en het was feest dus voor de oranje-witten. In de 57-ste minuut de zoveelste geoliede aanval die door Luuk Langeveld vanaf 10 meter werd binnengeschoten.

Iedereen speelde fantastisch zonder uitzondering!! De ruimten werden steeds groter en het bleef éénrichtingsverkeer. Ik noteer een grote kans van Noek (tegen de goede keeper op geschoten), een afgekeurde goal van Noud Jilesen (zou kunnen dat hij buitenspel stond, maar goed) en bijvoorbeeld een schot van Mick Alberts die de keeper ongelooflijk over het doel ranselde. De kers op de taart was na een aanval over zowat alle schijven van Vince Alberts. Hij controleerde in de drukte weer eens een bal, gevolgd door iets wat niet naverteld kan worden en bleef rustig met een balletje in de verre hoek. Orion was helemaal los en de score had net als vorige week veel hoger kunnen uitvallen.

Het bleef echter bij 1-4 en de seizoenstart van de promovendus is geslaagd.

Volgende week tegen de Zweef. Komt dat zien als je een leuke zondagmiddag wilt beleven.