'Laat nou maar'

Door Tijs Tummers, voorzitter 27 november 2013

Laatst stond ik langs de lijn bij Orion B6 tegen Millingen B2.

Leuke wedstrijd. Millingen speelde aardig, maar Orion was beter en stond met 3-0 voor.

Daar konden sommigen jongens van Millingen zich moeilijk bij neerleggen. Als ze de bal niet konden raken, nou ja, dan maar de man.

Geen ordinair geschop, maar vervelende overtredingen.

De scheids floot plichtsgetrouw bij ieder schopje, maar leek er weinig trek in te hebben de zondaars bestraffend toe te spreken.

Dat begon de Orion-ouders een beetje te irriteren. Er werd in beschaafde Orion-termen gemopperd.

En toen werd de aanvoerder van Orion vlak voor hun neus weer tamelijk onbehouwen tegen het gras gewerkt. Opnieuw klonk het fluitje, maar verder niets.

Het onderdrukt gemor van de ouders veranderde nu in openlijk misbaar.

De scheidsrechter, die gewoon een lekker wedstrijdje wilde fluiten, begreep dat er iets meer van hem gevraagd werd, maar kon zich daar niet toe zetten.

De Millingen-spits keek belangstellend toe: tot hoe ver kon-ie gaan vanmiddag?

Zo dreigde deze vriendelijke wedstrijd een vervelende kant op te gaan.

Totdat de gevloerde Orion-aanvoerder uit het gras overeind kwam en zich met een bezwerend gebaar tot de ouders langs de kant richtte: ‘Laat nou maar’.

Met drie woorden leerde hij zijn ouders een lesje, redde hij de middag van de scheidsrechter en liet hij zijn tegenstander zijn superieure sportiviteit zien.

Zonder problemen werd de wedstrijd verder uitgespeeld.

Ter bekroning krulde de aanvoerder vlak voor tijd – zie foto – de bal van 20 meter met een fraaie boog de kruising in: 4-0.

Geweldige speler, onthoud die naam: Koen Wijntjes.

Voorzitter Tijs Tummers blogt wekelijks over wat hem opvalt bij Orion