Laaiend enthousiasme op Mariënbosch

Door Harrie van Ooijen 25 november 2019

SV Orion - SC Bemmel: 5-1

Na de wedstrijd stak trainer Jeroen van Haaren zijn bewondering voor zijn team niet onder stoelen of banken. “Ik ben ontzettend trots op mijn team. Het is zo genieten als trainer en coach van de spelvreugde bij de jongens en van de homogeniteit van het team. Het is een zeldzaam eensgezinde groep spelers. Niet kapot te krijgen. Het is niet altijd goed om jongens apart eruit te lichten, maar vandaag maak ik een uitzondering voor Jevrin Nunez die ongehoord goed speelde. Luuk Langeveld was heel goed vandaag en als onze topscorer Noek Beers in kansrijke positie af gaat leggen naar medespelers dan laat dat zien hoeveel die jongens elkaar gunnen. Waar wij als team en staf ook van genieten is van het enthousiasme van de supporters. Het is heel erg prettig om die steun te ervaren”.

De wedstrijd was heerlijk om naar te kijken, vanuit het gezichtspunt van de Orion-supporter. Gedurende het allergrootste deel van de tijd legde Orion haar wil op aan Bemmel. Op voorhand was men enigszins beducht voor de tegenstander. Het was tenslotte in grote lijnen dezelfde ploeg als die welke vorig jaar bijna de promotie naar de hoofdklasse had bewerkstelligd.

De eerste tien minuten ging de strijd behoorlijk gelijk op met één grote kans voor zowel Orion als Bemmel. Bij Orion speelde Marvin Tomasia in de basis en ook hij speelde een uitstekende wedstrijd. Vooral aanvallend gaf hij sterke impulsen aan het spel van Orion. Ook Tim van den Hurk stond weer als centrale verdediger opgesteld na een korte blessureperiode.

Rond de 22e minuut kwam Orion op een 1-0 voorsprong. Mick Alberts brak op rechts uit en bediende de vrijgelopen Luuk Langeveld op maat. Luuk kon de bal makkelijk binnen schieten. Nadat Bemmel enige minuten later op de paal had geschoten was het weer raak voor Orion. Marvin Thomasia speelde Noek Beers vrij en hij schoot de 2-0 binnen.

Na de thee moesten de gebroeders Alberts geblesseerd achterblijven in de kleedkamer. Mick werd vervangen door Noud Jilesen en Vince door Alex Kwieman. Het ontbreken van Vince en Mick, hoewel erg belangrijk voor het team, had weinig invloed op de dominantie van Orion. Rond de 70e minuut scoorde Noek Beers de mooiste goal van de middag. Na flitsend combinatiespel over links zette Noud JIlesen de bal strak voor waarna Noek de bal binnenschoot. Even later zette Noud de 4-0 op het bord na een mooie assist van Marvin. Rond de 80e minuut scoorde Dennis Knuiman de eretreffer voor Bemmel waar zij, gezien de kansen die óók Bemmel had gehad, wel recht op hadden. De laatste Orion-treffer kwam van de voet van aanvoerder Marco Loen. Hij schoot een vrije trap, schuin voor het Bemmel-doel, waarschijnlijk bedoeld als voorzet, direct in de linkerhoek.

Het publiek heeft kunnen genieten van een prachtige wedstrijd, die begon met een minuut stilte als protest tegen racisme op de voetbalvelden. Na de wedstrijd brak een feest los in de uitpuilende kantine waar Orion 4 (“the legends”) zich zeer verdienstelijk maakten bij het bedienen van de vele bezoekers. Dit tot groot genoegen van barcoördinator Cindy Bekkers-Zegger. Bedankt mannen!

Volgende week spelen we in en tegen Heino. Klein uurtje rijden. Heel gezellig om met vele supporters Orion te steunen. U bent van harte uitgenodigd.

Tegen sc Bemmel speelde Orion met de volgende spelers:

Michiel Kok (k), Marco Loen, Luuk Langeveld, Jeroen van de Wetering, Tim van der Hurk (81 Giacomo Mazzoleni), Rene Willemse, Vince Alberts (46 Alex Kwieman), Jevrin Nunez, Mick Alberts (46 Noud Jilesen), Marvin Thomasia, Noek Beers,
Naast de in het verslag genoemde invallers, zaten ook op de bank:
Reservekeeper Stan Bruijsten en Mitchell Nguyen.