KNVB start Onder 23 competitie in nieuw seizoen

Door Michiel Kompier 9 maart 2020

De KNVB start in het seizoen 2020-2021 een nieuwe competitie voor teams Onder 23. Dit wordt een competitie voor opleidingsteams. De bedoeling is om op deze manier de overgang van Onder19 naar het eerste elftal te vergemakkelijken juist voor hoogspelende amateurverenigingen. De KNVB wil dus de kloof tussen de Onder19 en het eerste elftal bij (top)amateurs verkleinen. De nieuwe O23 competitie is een senior-competitie en gaat gespeeld worden op zaterdag. Spelers uit de O23 mogen ook op zondag uitkomen. Bij de indeling in divisies is bepalend in welke divisie de O19 momenteel speelt. Voor Orion zou dat dus de derde divisie zijn, een mooi niveau. De KNVB heeft Orion benaderd met de vraag of wij aan deze competitie willen deelnemen. Er is wel haast bij, want Orion moet voor 20 maart beslissen. Momenteel overleggen we binnen Orion over deze interessante optie. Veel gerenommeerde amateurverenigingen zijn ons al voorgegaan en hebben besloten om aan deze nieuwe competitie deel te gaan nemen. Binnenkort weten we meer!