KNVB basisopleiding voor alle jeugdtrainers

Door Marleen de Boer 22 januari 2018

Bij voldoende aanmeldingen organiseert de KNVB vanaf 23 maart de basismodule ‘Jeugd Voetbal Trainer Coach’ bij SV Orion. Deze cursus is speciaal voor alle jeugdtrainers. Ook als je van plan bent om volgend seizoen een team te trainen kan je je inschrijven. De data van de opleiding zijn; 23 maart, 18 mei, 1 juni en 15 juni. De avonden zijn gericht op het verder ontwikkelen van de competenties van startende trainers en/of coaches. Iedere bijeenkomst duurt 3 uur en bestaat uit een praktisch gedeelte (wedstrijd of training) waarbij de jeugdteams van SV Orion worden ingezet als oefengroep. Daarbij is er een voor- en nabespreking. Alle deelnemers ontvangen een certificaat! Ook volgt er een bijeenkomst met andere verenigingen die deze basismodule hebben georganiseerd met als insteek om kennis met elkaar te delen.Een greep uit de onderwerpen:

• Wie ben ik, wat kan ik en waar kan ik me nog verder in ontwikkelen?
  • Wat is voetballen?
  • De structuur van voetballen; aanvallen, omschakelen en verdedigen
  • Het begeleiden en coachen van voetballers tijdens de wedstrijden & trainingen

De opleiding gaat door als SV Orion minimaal 10 deelnemers heeft. Voor onze eigen trainers is deelname gratis. Doe je mee? Geef je dan meteen op bij jeugdcommissie@sv-orion.nl