Kansenfestival met bescheiden uitslag

Door Harrie van Ooijen 18 december 2017

Onder een prachtig winters zonnetje trad Orion aan tegen laagvlieger Concordia uit Wehl. Het werd geen spetterende wedstrijd, daarvoor was de tegenstand van Concordia ook te gering. Tevreden kunnen we zijn over de geweldige hoeveelheid kansen die door het team van Jeroen van Haaren werd gecreëerd maar teleurgesteld over de hoeveelheid gemiste kansen, Orion liet Concordia in leven, waar het al met de rust met 4-0 voor had moeten staan. In de eerste10 minuten stonden Orion-aanvallers tot drie keer toe vrij voor de keeper maar miste even zo vaak jammerlijk. In de 19e minuut kwam Roel van Lavieren vrij voor de goal maar ook hem lukte het niet de bal over de doellijn te drukken. In de 24w minuut was het voor het eerst raak. Niels Weeiink zette goed door over rechts en bood Taher Agha de mogelijkheid de openinsgoal in te schieten. In de 33e minuut ontfutselde de actieve Niels Weeiink de bal aan zijn opponent en gaf hem goed voor op linkerspits Taher Agha, Die schoot hem met buitenkantje links net naast.

Vlak voor rust kreeg Concordia een grote kans op de gelijkmaker maar gelukkig voor Orion misten ook zij de opgelegde kans. Had het zo maar 1-1 kunnen staan na een kansenbalans van 7 voor Orion en 1 voor Concordia!

Na de rust verloor Orion haar greep op het middenveld. Afvallende ballen waren steeds meer een prooi voor de middenvelders van Concordia en Orion werd daardoor wat teruggedrukt. Rond de 66e minuut kwam de ook vandaag weer overijverige Niels Weeiink ongelukkig in botsing met een Concordia-speler. Niels ging kermend naar de grond en moest naar het ziekenhuis. ’s Avonds kwamen berichten binnen over een op 2 plaatsen gebroken oogkas en een gebroken kaak . We leven met je mee Niels. Alle supporters van Orion wensen jou een voorspoedig en geslaagd herstel!

Hierna posteerde trainer van Haaren linksback Jevrin Nunez op het middenveld, ging Alex Kwieman in de spits Niels vervangen en kwam Fabian Kleemans in het veld als nieuwe linksback. Deze omzettingen kwamen de balans in het veld ten goede van Orion. Het ging weer dominanter spelen en kreeg snel weer mooie kansen. Die werden voor het eerst verzilverd na een mooie combinatie tussen Sander Taks en invaller Benjamin Govaart. Laatstgenoemde schoot de bal onberispelijk binnen in de 90e minuut. De andere invaller, Jeroen Bardoel, en Alex Kwieman hadden even daarvoor een tweetal dotten van kansen onbenut gelaten.

Even hierna werd de sportieve wedstrijd door de goede scheidsrechter van der Beek uit Arnhem afgefloten, zonder gele of rode kaarten.

Orion klimt door deze overwinning naar de tweede plaats in de ranglijst en ontmoet de koploper, Spero uit Elst, bij de eerste wedstrijd na de winterstop op 28 januari as. Het gaat spannend worden, ook in de confrontaties met Voorwaarts Twello en WAVV uit Wageningen. Wij zien er naar uit met veel vertrouwen en plezier.

Op bijgaand filmpje, van de hand van Roeland van Gent, kunt u nog de doelpunten zien van Taher en Benjamin

Opstelling Orion: Stan Bruijsten (k), Jeroen van de Wetering, Luuk Akkers (av),  Alex Kwieman (80 Jeroen Bardoel), Niels Weeink (70 Fabian Kleemans), Vince van Gelder, Sander Tax, Vincent Alberts, Taher Agha, Jevrin Nunez, Roel van Lavieren (75 Benjamin Govaart).