Job Vianen op de middenstip

Naam: Job Vianen

Geboren: In Enschede, 28-03-1973

Woonplaats: Nijmegen

Familie: Ik ben de oudste uit een gezin van 4 en heb 2 zusjes en een broertje. Helaas wonen zij allemaal niet om de hoek maar in Den Haag, Heerenveen en Leeuwarden (waar mijn ouders ook wonen).

Beroep/opleiding/studeer: Na mijn studie werktuigbouw heb ik altijd als ontwerper in de semiconductor gerelateerde machinebouw gewerkt. Ik ben begonnen bij Philips in Nijmegen en inmiddels werk ik bij ASM in Beuningen

Verliefd/verloofd/getrouwd: Ik ben al 19 jaar getrouwd met Esther. We hebben samen 2 dochters, Marit en Imme, die allebei bij Orion voetballen.

Favoriete eten:  Ik lust alles en ben daardoor altijd nieuwsgierig naar gerechten die ik nog niet heb gegeten. Gelukkig mag ik voor mijn werk zo nu en dan reizen naar Azië en kan daar mijn hart ophalen.

Favoriete TV-programma: Ik kijk eigenlijk alleen Studio Sport op televisie en probeer programma’s als The Voice of Holland en Heel Holland bakt zoveel als mogelijk te ontwijken. Geef mij maar Netflix en heb genoten van de serie Gomorra.

Muziek: Ik kan slecht tegen stilte en luister als het kan naar muziek en ben van mening dat muziek (van)alles en iedereen in beweging kan brengen. Als Orion voorbeelden de feesten op het van Heusden toernooi en de trainingen van de MO17-1 (dan knallen Spotify playlisten over het veld); kortom ik luister alles. Als verder terugga in de historie kom uit bij mijn favoriete band; FleetwoodMac.
Oorzaak: op de fiets dwars door Enschede naar trainingen en wedstrijden, walkman op 10km heen 10km terug, meerdere bandjes versleten met daarop Greatest hits(1988)…  dit verklaart wel mijn ringtone met de intro van ‘Everywhere’.

Vakantieland: mijn favoriete vakantieland is Frankrijk, zowel in de zomer als in de winter.

Lid van sv Orion sinds: 2012

Wat ik doe bij sv Orion: Trainer/coach MO17-1

Zelf gevoetbald/ ik voetbal nog bij: Lang geleden begonnen met voetballen bij Victoria ’28 in Enschede (F t/m C) daarna Sparta Enschede(B en A) en 5 jaar bij Blauw Wit ‘34 in Leeuwarden(senioren). Na een voetbalpauze van een paar jaar het voetballen weer opgepakt in een zaaltje onder de Sint Stevens kerk bij ‘Real Los Lobos’. In 2012 mogen aansluiten bij Zaterdag 3 op aanraden van Koen Bernards, alias de Dokter. Met ingang van dit seizoen ben ik trainingslid omdat het coachen van de meiden die ik vanaf de O-11 al mag begeleiden en zelf spelen helaas niet meer te combineren is.

Favoriete club Nederland: Ik ben in alle steden waar ik gewoond heb aanhanger en bezoeker geweest van de lokale clubs; Twente, Cambuur en NEC. Als ik uit deze 3 een favoriet moet kiezen dan blijft dat Twente.

Favoriete club Buitenland: Arsenal in het Wenger-Bergkamp tijdperk Op dit moment Liverpool. Belachelijk tempo overigens.

Favoriete speler Nederland: Virgil van Dijk, belachelijke statistieken en geen kapsones.

Favoriete speler Buitenland: Robert Lewandowski, scoort 12 jaar elk jaar een hoger moyenne. Dit kan de spits van zaterdag 3 niet zeggen.

Favoriete speler sv Orion: Noud Jilesen

Favoriete elftal sv Orion: MO17-1, als vanzelfsprekend

Favoriete trainer:  Hiddink, people manager op top niveau.

Mooiste wedstrijd: 1988 West-Duitsland -  Nederland

Mooiste doelpunt ooit: de 2-1 van Bergkamp in de wedstrijd Nederland-Argentinië (1998) na een fantastische pass van Frank de Boer met commentaar van Jack van Gelder……..  nog steeds kippenvel

Stadion: AGOVV; de eerste keer dat ik zelf in een stadion speelde.

De VAR is goed voor het voetbal: Ik vind het goed dat er op het hoogste niveau een beroep gedaan kan worden op beelden om gemiste of verkeerde beslissingen van de scheidsrechter uit te filteren. Er is nu nog wel eea te verbeteren aan het systeem. Ik denk dan aan de nauwkeurigheid van meten of het aanvragen van VAR controles door teams met een maximum per wedstrijd.

Liever zie ik andere regels eerst ingevoerd worden die voor alle niveaus een verbetering brengen zoals meer tempo in de wedstrijden door bijvoorbeeld de selfpass (zelf gaan lopen met de bal bij een vrije trap of ingooi) in te voeren.

Kampioen wordt: AZ. Ajax haakt af, PSV heeft dit al gedaan.

Oranje op het EK: Op dit moment zie ik het zwaar in voor het Nederlands elftal vanwege de blessures van de betere aanvallers. Ik hoop daarom op het doorbreken uit de jongere garde komend half jaar. De loting heeft wel meegezeten en gelukkig gaan de 4 beste nummers 3 van de poules door naar de volgende ronde dus…..

Dit zou ik veranderen bij sv Orion: ik zou het heel leuk vinden als de keuken bij Orion uitgebreid zou kunnen worden en dat je er een sportmaaltijd zou kunnen scoren. Dit kan veel gezelligheid brengen en teamgeest creëren. Verder scheelt mij ook weer kliekjes laten opwarmen op donderdag tussen training geven en zelf trainen, maar dat terzijde.

Ik wil verder nog kwijt: Ik vind Orion een prachtige club waar je met (eigen) inzet heel veel kunt realiseren en samen kan bereiken.

Ik pass de bal door naar: Als meiden-coach en voormalig meidencoördinator pass ik de bal natuurlijk door naar Janneke Bexkens die de JO-13-M begeleidt. Dit is het eerste Orion meidenteam dat in een jongens competitie speelt!