Jeugdselectietrainers komen bijeen

Door Tijs Tummers, voorzitter 27 februari 2013

Daar zaten ze dan. Op een besneeuwde en voetballoze zaterdag waren de jeugdtrainers van onze selectieelftallen bijeengekomen in een verder leeg clubhuis. Onder leiding van bestuurslid Voetbalzaken Quincy Elvira werd er gesproken. Waarover? Over voetbal natuurlijk. Aan enthousiasme geen gebrek.

Dit was een mooi clubje jonge twintigers met hart voor Orion en voor het jeugdvoetbal. Ik realiseerde me nu pas dat ik vier van de zeven trainers zelf nog getraind had in de A1. Een mooi elftal was dat in 2008. Kampioen geworden. Van de eerste klasse was dat toen nog, om maar aan te geven dat Orion sindsdien flinke stappen gezet heeft.

Deze A1-spelers van toen haalden het eerste elftal net niet, maar zetten zich nu wel in om de huidige Orion-jeugd naar hun eigen hoogste niveau te begeleiden. Een mooie en tijdrovende taak. Om het meest extreme voorbeeld te geven: Tom van Ooijen traint op maandag, dinsdag en donderdag zijn C1. Op vrijdag volgt Tom – samen met twee andere Orion-trainers - de KNVB-trainerscursus, op zaterdag coacht Tom de wedstrijd van de C1 en op zondag speelt Tom zijn eigen wedstrijd in Orion 2. Waarvoor hij op dinsdag en donderdag overigens zelf ook nog getraind wordt...

Dit enthousiasme en deze voetbalkennis bij onze jeugdtrainers moeten we vooral koesteren. Deze bijeenkomst was weer een belangrijke stap om een duidelijke Orion-lijn over te brengen op onze jeugdtrainers en ook om te horen waar Orion hen nog kan helpen bij de opleiding van onze talenten. Gemotiveerd ging iedereen na twee uur weer zijns weegs. Op weg naar een hopelijk mooie tweede seizoenshelft. Veel succes iedereen!

Wekelijks blogt voorzitter Tijs Tummers over wat hem bij SV Orion opvalt. Vandaag zijn eerste bijdrage.