Inzicht en inzet tijdens PSV-voetbalclinic

Door Desiree van Steenveldt 4 juni 2018

Maar liefst 115 jongens en meiden stonden zaterdag 2 juni jl. te trappelen om te starten met de voetbalclinic die door PSV FUNdamenttrainers en enkele Orion-selectietrainers werd gegeven. En wát een inzet toonden ze! De ouders deden in het clubhuis inspiratie op tijdens een open discussie over jeugdopleidingen van PSV en Orion.

Phoxy, de PSV-mascotte, was wat verlaat. Maar toen de échte kampioensschaal eenmaal geïnstalleerd was en Phoxy het veld betrad, waren de kids niet meer te houden. Iedereen wilde de schaal graag even aanraken en de mascotte een handje geven. Gelukkig was daar tijdens de training ook tijd voor ingeruimd, zodat fotograaf Rob Koppers iedereen op de gevoelige plaat kon vastleggen.

Onder de enthousiaste leiding van een grote trainersgroep kreeg de E-, F- en Champions League-jeugd verschillende oefenvormen aangeboden. Zelfs na ruim 1,5 uur wilden de meesten nog niet stoppen.

Paneldiscussie
Ondertussen volgde een groep ouders in het clubhuis een interessante presentatie met open discussie aan de hand van stellingen met een panel. Rick de Rooij, coördinator PSV FUNdament, Maarten van Helvoirt, hoofd jeugdopleiding Orion en twee jeugdige PSV-spelers Joep en Benjamin vormden het panel. Heel zinvol om eens met elkaar te kunnen spreken over de werkwijze in onze jeugdopleiding en PSV FUNdament, de zin of onzin van jong selecteren, de rol van de trainer en de rol van de ouder.

De deelnemers ontvangen via de mail een link naar de vele foto's die door fotograaf Rob Koppers zijn gemaakt.