In Memoriam Kitty Kunkels-Franken

Door het bestuur 19 juni 2020

Ons bereikte het droeve bericht dat gister op 83-jarige leeftijd is overleden Kitty Kunkels-Franken.

Zeker de oudere Orion-leden kennen Kitty als de vrouw van onze ere-voorzitter Albert Kunkels, samen zouden zij later dit jaar hun 60-jarig huwelijk vieren.

Kitty droeg Orion altijd een warm hart toe. Zij sprong bij waar nodig, bijvoorbeeld achter de bar in het oude Orion-clubhuis aan de Dommer van Poldersveldtweg; de foto is uit deze tijd, midden jaren tachtig.

Maar ook als Albert als voorzitter in lastige tijden er wel eens aan dacht om er de brui aan te geven, dan was het Kitty die hem daarvan weerhield: ‘Wie A heeft gezegd, moet ook B zeggen’, was dan haar vaste repliek.

Dezelfde vastberaden inzet hielpen Kitty en Albert bij het uitbouwen van de levensmiddelenzaak van haar moeder aan de Hatertseweg. Samen openden Kitty en Albert supermarkten aan de Steenbokstraat en in de Weezenhof en een specialiteitenzaak in Winkelcentrum Dukenburg.

Kitty is moeder van dochters Michèle en Daniëlle en van zoon Stephan, die jarenlang bij Orion speelde en later als penningmeester tot lid van verdienste van onze club werd benoemd.

Wij wensen Albert, Michèle, Stephan, Daniëlle en hun partners en kinderen veel sterkte toe bij dit verlies.