In Memoriam Jo Janssen

Door René van Onna 7 november 2022

Ons bereikte het droeve bericht dat op 2 november jongstleden Jo Janssen is overleden. Jo was 50 jaar lid van SV Orion (van 1967 tot 2017) en was een markant figuur binnen onze vereniging. Hij heeft diverse functies bekleed en begon als jeugdleider/trainer van onder anderen zijn zoon Berty en Peter Akkers. Jo had aardig wat judo ervaring die hij opdeed als judoka in de judoschool van Willem Visser. Hij bracht die ervaring in de praktijk bij onze club en leerde zijn pupillen tijdens zijn trainingen val breken.

Jo was actief in diverse commissies binnen Orion, waaronder de bingocommissie. Hij was ook leider van enige veld- en zaalvoetbalteams. Jo voetbalde zelf op recreatief niveau maar het biljarten ging hem beter af. Volgens de overlevering hield Jo van ‘groot spel’ en joeg de ballen het liefst een paar keer het biljart rond in de hoop op een carambole.

Jo was ook een trouw bezoeker van het eerste elftal en de op de wedstrijd volgende derde helft. Bovendien was hij een kritisch Orionlid en dat uitte zich op jaarvergaderingen. Na de vraag van de voorzitter of er nog iemand iets voor de rondvraag had, werd door de aanwezigen geen vinger opgestoken waarna het gezelschap zich naar de bar wilde begeven. Maar in de ‘dying seconds’ had Jo nog een vraag of opmerking over de gestegen prijzen voor consumpties of de ophoging van de contributie!

Jo overleed op 89-jarige leeftijd in Kalorama te Beek.

De uitvaartplechtigheid vindt plaats op 9 november a.s. om 11.30 in uitvaartcentrum Rijk van Nijmegen aan de Schoenaker 12 te Beuningen.

Wij wensen familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.