In Memoriam Jan Bouten

Door Geer Gruntjes en Ger van Aalten 20 maart 2022

janOp 18 maart jl. bereikte ons het droevige bericht van het overlijden van ons lid van verdienste Jan Bouten. Jan genoot al enige tijd een zwakke gezondheid, maar toch was hij ook dit seizoen nog aanwezig bij de thuiswedstrijden van zijn geliefde Orion. Jan heeft zich bij Orion niet onderscheiden als voetballer. Dit in tegenstelling tot broers en andere familieleden van de Orionfamilie Bouten. Jan werd pas lid op 19-jarige leeftijd en bleef dat gedurende 66 jaar. De bijdrage die Jan aan Orion heeft geleverd lag vooral op het organisatorische vlak. Jan was een aardige, aimabele man waar iedereen graag mee omging. In de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw heeft Jan zijn sporen verdiend bij de “voetbalcommissie” (technische commissie) en als penningmeester bij het zaalvoetbal, toen Orion onder de naam “Vissers Meubelen” furore maakte in de vaderlandse zaalvoetbaltop. Ook aan het organiseren van het carnaval bij Orion heeft Jan een belangrijke bijdrage geleverd. Daarnaast speelde Jan een rol bij de installatie en opbouw van de archiefcommissie in 2000.

Wij herinneren ons Jan vooral als een fijn mens en fijne Orionkameraad.

Bedankt Jan en moge je rusten in vrede.

Wij wensen zijn vrouw Ans en zijn (klein-)kinderen sterkte bij het verlies van Jan.

De afscheidsdienst vindt plaats op dinsdag 22 maart om 11 uur in de aula van crematorium Waalstede,  Staddijk 130 ( bij navigatie Staddijk 125 aanhouden).

Geer Gruntjes en Ger van Aalten